آغاز اجرای 160 طرح دریا در استان مازندران

مدیرکل فرهنگی و گردشگری استان مازندران از آغاز اجرای طرح‌های دریا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۵۹۳

اسدالله محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: امسال حدود 160 طرح را در شهرستان‌های ساحلی مختلف استان مازندران در نظر گرفته‌ایم که معمولا به تفکیک ویژه زنان و مردان هستند.

او با اشاره به این‌که امسال نیز طرح‌های سالم‌سازی دریا از شرقی‌ترین شهرستان استان، یعنی گلوگاه تا غربی‌ترین شهرستان یعنی رامسر اجرا می‌شوند، اظهار کرد: براساس قانون برنامه پنجم، وزارت کشور با تأسیس سازمانی به نام سازمان عمرانی و توسعه سواحل، متولی دریا شد. به این ترتیب مدیریت یکپارچه سواحل در حیطه فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت. همچنین دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط با این مجموعه همکاری دارند تا طرح‌های سالم‌سازی دریا اجرا شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که تشکیلات تفصیلی این سازمان هنوز ابلاغ نشده است، فعلا مانند گذشته ستاد طرح‌های دریا به ریاست معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مازندران و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف وظایف لازم در حوزه دریا را اجرا می‌کند.

محمدزاده درباره طرح‌هایی که امسال در نظر گرفته شده‌اند، گفت: این طرح‌ها مانند سال‌های گذشته هستند و تنها تفاوت این است که سال‌های گذشته، طرح‌ها از تیرماه اجرا می‌شدند، ولی امسال با دستور معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار از خردادماه آغاز شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به افرادی که سال گذشته در دریا غرق شدند، افزود: امسال تعداد ناجیان غریق نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ساز و کارهای دیگری نیز مانند نیروی انتظامی و گشت‌های دریایی در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها