رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد

تخلف 40 متولی راه‌سازی و خودروسازی

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: از زمان اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی 40 متولی متخلف راه سازی و خودروسازی به دادگاه معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۶۲۸۹

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در حاشیه ارتباط مستقیم با مردم در گفتگو با خبرنگاران افزود: در قانون جدید علاوه بر راننده، عابر و سرنشین، خودروساز و راه ساز هم در صورت تخلف جریمه و مجازات می شوند.

وی گفت: در یکی از موارد موتورسواری پس از برخورد با یک چاله فوت کرد که در این حادثه 50 درصد شهرداری مقصر شناخته شد.

رئیس پلیس راهور ناجا، نمره منفی را از نقاط قوت و مرکز ثقل قانون جدید راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: برای عده ای ممکن است جریمه نقدی مشکل زیادی نباشد اما با اجرای این قانون ابتدا گواهینامه برای سه ماه و برای بار دوم به مدت شش ماه ضبط می شود و در صورت تکرار، گواهینامه راننده متخلف ابطال خواهد شد.

سردار مومنی گفت: با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی سرعت های بالا و حرکات مارپیچ و پرخطر کاهش یافته است.

وی با اشاره به زمان معاینه فنی خودروها در قانون جدید راهنمایی و رانندگی افزود: ایمنی در تولید و هم در مصرف باید رعایت شود.

سردار مومنی گفت: ما نمی توانیم بگوییم هر خودرویی به هر شکل که می خواهد تولید شود اما مردم را ملزم کنیم که به هر شکل ممکن کاری بیهوده انجام دهند.

وی افزود: چند خودروی پرتیراژ حدود پنج سال بدون کنیستر تولیدشد و امروز هم در بازار هست حال اگر این خودروها به معاینه فنی برود یا نرود چه تاثیری دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: دو وزارتخانه سال قبل استاندارد یورو4 را در تولید خودرو به یورو 2 تبدیل کردند اما برخی از دستگاه ها حتی صدایشان هم درنیامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها