رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اعلام کرد: با پیگیریهای وزارتخانه‌های صنایع و جهاد کشاورزی در مجلس نگرانی کاهش 10 درصدی سهم تولید از منابع هدفمندی یارانه‌ها برطرف و این موضوع منتفی شد.
کد خبر: ۴۰۰۰۵۹

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان در دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت:‌ شورای گفتگو یکی از دستاوردهای مهم نهادسازی در اقتصاد کشور در برنامه پنجم توسعه بوده است که روز گذشته دومین جلسه آن با حضور وزرای بازرگانی، امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: همچنین به دلیل عدم حضور برخی وزرا در جلسه اول این شورا بنا بر این است که هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور تمامی وزرا که اعضای اصلی شورای گفتگو هستند برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ادامه این حرکت مثبت فضایی که در اقتصاد کشور برای ظرفیت سازی و تعامل بیشتر میان دولت و بخش خصوصی نیاز است فراهم کند.

نهاوندیان همچنین در مورد تصویب بودجه سال 90 کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مهم هدفمند کردن یارانه‌ها منابع حاصل از آن و تخصیص این منابع، سهم تولید از اهمیت ویژه‌ای برای اتاق بازرگانی برخوردار است که با پیگیری‌های وزارتخانه های صنایع و جهاد کشاورزی نگرانی پیش آمده در جریان تصویب بودجه که کاهش سهم تولید از 30 به 20 درصد را دنبال می‌کرد برطرف شد و بر این اساس، سهم تولید از منابع درآمدی هدفمند کردن یارانه‌ها همچنان 30 درصد خواهد بود.

به گفته وی به دنبال این تصمیم اخیر صحن علنی مجلس در تعیین سقف برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی که 20 درصد تعیین شده بود، امشب در کمیسیون تلفیق مباحثی در مورد هزینه و درآمد منابع درآمدی هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح خواهد شد که بر این اساس شایسته است تاکید شود که هدف تخصیص منابع در اقتصاد ایران به نحو بهینه‌تر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: به این معنا که به جای اینکه منابع دچار اسراف و زیاده روی در مصرف شوند به سمت تولید روانه شده و گرایش تولید محوری در نحوه اجرای قانون مرتب مورد تاکید قرار گیرد.

نهاوندیان همچنین با اشاره به برگزاری کنگره اتاقهای جهان در 18 تا 21 خرداد در مکزیکوسیتی، گفت: این کنگره فرصتی برای گفتگو و ایجاد ارتباط میان اعضای اتاق‌های ایران و سایر کشورها است.

وی در پایان از برگزاری اولین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در 25 خرداد ماه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها