عضو هیات علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران گفت: بی‌اختیاری ادرار یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زنان 30 تا 70 ساله به شمار می‌رود که شیوع آن حتی از بیماری دیابت و فشار خون نیز بیشتر است. دکتر مریم امامی به مناسبت برپایی کنگره سالانه انجمن اورولوژی ایران با اعلام این خبر افزود: با وجود شیوع بی‌اختیاری ادرار به دلیل نوع بیماری، اغلب زنان آن را نادیده گرفته و از درمان آن صرف‌نظر می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۹۱۱۹

وی ناآگاهی، مسائل عرفی و فرهنگی را جزو مسائلی برشمرد که فارغ از سطح اجتماعی و خانوادگی زنان، سبب چشم‌پوشی آنان از درمان این بیماری می‌شود.

دکتر امامی با ابراز تاسف از این‌که زنان بی‌اختیاری ادرار را به عنوان یک مشکل قابل حل به شمار نمی‌آورند، اظهار کرد: درمان نشدن بی‌اختیاری ادرار نه‌تنها زنان را از جامعه و فعالیت‌های اجتماعی دور می‌سازد، بلکه موجب اختلال در روابط خانوادگی و جنسی با همسرشان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: بی‌اختیاری ادرار انواع مختلفی داشته که 2 نوع استرسی و اضطراری در بیماران بیشتر دیده می‌شود.

بی‌اختیاری استرسی، شایع‌ترین نوع بی‌اختیاری در زنان جوان و میانسال است که برخی علت های آن عبارت است از زایمان، افزایش سن و وزن و برخی عوامل ژنتیک که البته می‌توان با درمان‌های پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری کرد.

به گفته عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، بی‌اختیاری اضطراری یا فوریتی ادرار (مثانه بیش‌فعال) بیشتر در زنان و مردان مسن دیده می‌شود که درمان آن اساسا شامل طیف وسیعی از داروها بوده که طی سال‌های اخیر، پزشکان به این بیماران (افرادی که دارای مثانه بیش‌فعال بوده) که به درمان‌های دارویی خوراکی پاسخ مناسبی نداده‌اند «بوتاکس» تزریق می‌کنند.

چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشارکت انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و کشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها