شیخ عطار: ایران در تعامل با آلمان راحت‌تر است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با بیان این‌که برلین می‌تواند صدای واقعیات موجود در ایران را به گوش کشورهای غربی برساند، اظهار کرد: ایران در دیالوگ و تعامل با آلمان به نسبت سایر کشورهای اروپایی راحت‌تر است. علیرضا شیخ عطار به ایرنا گفت: آلمان، انگلیس و فرانسه 3 عضو بزرگ اتحادیه اروپایی هستند و برلین گاهی اوقات ناچار است تصمیمات اتخاذ شده توسط سایر اعضای این اتحادیه را به‌رغم مخالفت خود بپذیرد و به آن عمل کند.
کد خبر: ۳۹۸۹۱۸

وی افزود: در ماه‌های اخیر مقداری روابط میان تهران و برلین بهتر شده است و به تبریک تلفنی گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان به علی‌اکبر صالحی همتای ایرانی‌اش و گفت‌وگوهای فراوان تلفنی و دیدارهای دوجانبه میان آنها همراه سفر کوتاه وستروله به تهران اشاره کرد.

وی در رابطه با اختلاف میان بازرگانان و تجار آلمانی با دولت این کشور در مورد ارتباط با ایران گفت: آلمان همواره یکی از شرکای بزرگ اقتصادی ایران بوده و در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین شریک ما در میان کشورهای اروپایی است.

سفیر ایران 2 فاکتور عمده فشار لابی صهیونیستی و تحریم‌های یکجانبه شرکت‌های معامله‌کننده با ایران از سوی آمریکا را مانع افزایش همکاری‌های اقتصادی تهران و برلین اعلام کرد و گفت: متاسفانه لابی‌های صهیونیستی از دولت آلمان به دلیل اتفاقات زمان جنگ جهانی دوم، باج‌خواهی می‌کنند و با فشارهای آنها آلمانی‌ها به تحریم‌ها می‌پیوندند. وی اظهار کرد: نظام بانکی آلمان تحت فشار لابی صهیونیسم برای تعامل با ایران قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها