این حادثه بامداد روز گذشته در سه رشته خط لوله انتقال گاز رخ داد

انفجار دوباره خطوط لوله گاز در قم

سه رشته خط لوله اصلی انتقال گاز طبیعی ایران به قطر 56 اینچ در استان قم به دلایل نامشخصی دیروز منفجر شد. به گزارش مهر ، مسوولیت اصلی این خطوط لوله، انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های جنوب کشور همچون مجتمع گازی پارس جنوبی، پارسیان و فجرجم به استان‌های شمال و شمال غربی کشور است.
کد خبر: ۳۹۴۵۹۲

این انفجار در 74 کیلومتری جاده دلیجان به قم به وقوع پیوسته و مسوولان شرکت ملی گاز در اولین اقدام مشغول به تخلیه گاز طبیعی از خطوط لوله هستند.

بهمن سال گذشته نیز در 25 کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم 3 خط لوله 1000 پوندی انتقال گاز منفجر شد. انفجار همزمان خطوط لوله به حدی بود که شهر قم را لرزاند و آسمان بخش وسیعی از جنوب غربی این شهر را بشدت قرمز کرده بود.

با وجود انفجار در مسیر این خطوط لوله در یک عملیات ضربتی به منظور جلوگیری از قطع یا افت فشار گاز طبیعی در استان‌های شمالی کشور تعمیرات خطوط لوله آسیب‌دیده در مدت 72 ساعت توسط شرکت ملی گاز انجام شد.

معاون وزیر نفت با بیان این‌که دلایل انفجار این سه خط لوله گاز به هیچ وجه مسائل فنی و عملیاتی نیست، اظهار کرد: دلایل وقوع این حادثه گازی توسط دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها