وزیر بازرگانی گفت‌: بخش‌های مختلف باید با به‌کارگیری تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‎ شده، هزینه تمام ‎شده تولید خود را کاهش دهند. به گزارش مهر، مهدی غضنفری در دیدار مدیران سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بدون فعالیت‌های اثرگذار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه‌های بازرسی و نظارت، کار تنظیم بازار نوروز و هدفمندساز‌ی یارانه‌ها ابتر می‌ماند.
کد خبر: ۳۹۴۲۳۰

وی درخصوص تغییر قیمت‌ها در سال 90 گفت: در سال جهاد اقتصادی انتظار می‎رود واحدهای تولیدی با به‌کارگیری تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‎شده‌، هزینه تمام‎شده تولیدات و خدمات خود را کاهش دهند‌ تا به جای افزایش قیمت بتوانند با تثبیت و حتی کاهش قیمت‎ها نه‌تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.وی فلسفه اصلی هدفمندی یارانه‌ها را سرمایه‌گذاری برای آینده و نسل‌های بعدی دانست و گفت: در صورتی که افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی روی قیمت تمام‎شده تولید افزوده شود، به هیچ‌وجه به اهداف هدفمندسازی یارانه‌ها دست نخواهیم یافت.

غضنفری افزود: وزارت صنایع نیز به مدیریت هزینه و بهره وری باور دارد و معتقد است که با کاهش هزینه های تولید دیگر نیازی به افزایش قیمت ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها به حمایت از تولید منجر نمی‌شود؛ چراکه در صورت تغییر قیمت‌ها، امکان رقابت برای تولیدات داخلی با محصولات خارجی وجود نخواهد داشت، لذا نوع حمایت وزارت بازرگانی از بخش تولید باید در جهت افزایش کیفیت، حفظ قدرت تولید و کنترل قیمت با استفاده از روش‎های نوین علمی و مدیریت باشد.وزیر بازرگانی گفت: کار بزرگی در کشور به سامان رسیده است و خرید بسیاری خوبی که امسال صورت گرفت، به خاطر پرداخت یارانه به اقشار کم‌درآمد جامعه است و خداوند را شاکر هستم که در دوره‎ای در وزارت بازرگانی مشغول هستیم که این مهم به دست مردم انجام شده است.همچنین محمد حسن نکویی مهر، معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان طی گزارشی از 7 میلیون و 4 هزار بازرسی در سال 89 خبر داد و گفت: بیش از 3 میلیون و 400 هزار بازرسی از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها