شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز گذشته اعلام کرد حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مستعفی و برکنار شده مصر محل اقامت خود در شرم‌الشیخ را به مقصد آلمان ترک کرد، اما شورای عالی نظامی حاکم بر مصر این خبر را تکذیب کرده است. از زمان استعفای مبارک از حکومت در 11 فوریه، وی در ویلای شخصی‌اش در شرم‌الشیخ تحت بازداشت خانگی قرار داشت. طی این مدت شایعات فراوانی مبنی بر فرار و پناهنده شدن او به دیگر کشورها گزارش شده بود.
کد خبر: ۳۹۳۵۶۷

برخی منابع اعلام کرده‌اند علت رفتن او به آلمان برای مداوای پزشکی است. از سوی دیگر برخی منابع خبری وابسته به الجزیره اعلام کردند که این اقدام همزمان با طرح مجازات تعدادی از عناصر وابسته به رژیم مبارک انجام شد.

بنا بر گزارش‌ها قرار است در روزهای آینده انیس الفقیه وزیر اطلاع‌رسانی و پطرس غالی وزیر امور مالی رژیم مبارک پای میز محاکمه بنشینند. همچنین قرار است اسامه شیخ رئیس رادیو و تلویزیون مصر نیز توسط دادگاه جنایی قاهره به اتهام هدر دادن سرمایه‌های ملی محاکمه شود.

در این میان بسیاری از مردم خواستار محاکمه شخص حسنی مبارک به دلیل جنایت‌هایش طی 32 سال حکومت بر مصر شده بودند./ فارس

پرچمدار خودکشی در جهان

لیتوانی بیشترین شمار آمار خودکشی را در جهان داراست. میزان آمار خودکشی در لیتوانی 48 قربانی از هرصدهزار نفر است که باعث شده این کشور 3 میلیونی با بحران اجتماعی روبه‌رو شود. سرگئی ایگومنوف، مدیر مرکز ملی روان‌درمانی بلاروس گفت: در سال گذشته 2730 مورد خودکشی در بلاروس ثبت شده است. به گفته وی، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق شامل روسیه، بلاروس و اکراین همچنان بیشترین میزان خودکشی در جهان را دارند. سازمان بهداشت جهانی، کشورهایی که بیش از 20 مورد خودکشی در هر صدهزار نفر را دارند، در فهرست کشورهای دارای بحران اجتماعی قرار می‌دهد. ‌‌/ ایسنا

گوریل‌های آی‌پد به دست

روزنامه سان با انتشار دروغ اول آوریل ادعا کرده است که گوریل‌های پارک حیات وحش پورت لیمپن در انگلیس به «آی‌پد» مجهز ‌شده‌اند و می‌توانند از این وسیله به عنوان سرگرمی استفاده کنند.

در ادامه این دروغ خبری آمده است که گوریل‌ها به سرعت یاد گرفته‌اند چگونه صفحه نمایش آی‌پدهای خود را خاموش و روشن کنند.

این روزنامه نوشت گوریل‌ها با مشاهده تصاویر و رنگ‌های مختلف این دستگاه بسیار به وجد آمدند و حتی یک عدد از این آی‌پدها را نیز نشکستند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها