قتل‌عام مردم بحرین که با حمایت آمریکا و امارات انجام شده است، با هشدار مراجع عظام کشورمان مواجه شد. در همین راستا، آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: حمایت غربی‌ها، عربستان و امارات از دیکتاتور بحرین و قتل‌عام این کشور برای آنان گران تمام خواهد شد و مردم منطقه آن را تحمل نمی‌کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، این مرجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، این اقدامات را فاجعه‌ای عجیب و وحشتناک توصیف کرد و افزود: غربی‌ها که سالیان دراز با شعار دموکراسی و حاکمیت مردم یقه چاک می‌کردند، امروز با قیام مردم منطقه کاملا تغییر جهت داده و حامی دیکتاتور شده‌اند. آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به لشکرکشی عربستان و امارات به بحرین هشدار داد. در بیانیه این مرجع تقلید نیز بیداری و نهضت اسلامی مردم در کشورهای عربی از حوادث بسیار مهم تاریخ معاصر عنوان شده و آمده است: این حرکت آزادیخواهانه از تونس آغاز شد و بسرعت منطقه را فراگرفت و سپس مصر، یمن، لیبی و بحرین زیرپوشش این ندای اسلام‌خواهی و استعمارستیزی قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۹۲۰۶۳

آیت‌الله صافی در این بیانیه تصریح کرده است: این حرکت آزادیخواهانه، سران استعمار مخصوصا آمریکا را که با حکام مزدور و حمایت آنان، جهان عرب را زیر امپراتوری خود قرار داده‌اند و بر ثروت‌های طبیعی این کشورها تسلط داشته‌اند، به چاره‌جویی مزورانه و مداخله‌گری برانگیخته است.

همچنین آیت‌الله سبحانی نیز از بی‌تفاوتی کشورها درخصوص وقایع بحرین انتقاد کرد و گفت: ‌برخی از کشورهای اسلامی به‌جای دفاع از مظلوم از ظالم دفاع می‌کنند و سازمان کنفرانس اسلامی هم هیچ واکنشی در دفاع از مردم مظلوم بحرین نشان نمی‌دهد.

سازمان بسیج مستضعفین نیز در بیانیه‌ای، وقایع بحرین را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: دخالت کشور همسایه بحرین که بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا و به دستور مستقیم او صورت گرفت، شاید عکس‌العمل منفعلانه نوکران آمریکا و شاید هم تمرینی باشد جهت سرکوب انقلاب کشور خودشان که نشانه‌های آن انقلاب در حال ظهور و بروز است.

دانشجویان و طلاب نیز در اعتراض به دخالت نظامی عربستان‌سعودی در کشور بحرین، امروز در مقابل سفارتخانه‌های عربستان‌سعودی و بحرین در تهران تجمع می‌کنند.

به گزارش فارس، این تجمع مقابل سفارتخانه‌های بحرین و عربستان ‌سعودی در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها