از ابتدای سال‌جاری تاکنون رخ‌داد:

فوت20هزار نفر در تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 20 هزار نفر در حوادث و سوانح جاده ای کشور جان باختند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۹۰۹۸۷

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه مراسم اعلام آماده باش و رزمایش همیاران پلیس در طرح نوروزی سال 90 در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 70 درصد از علل بروز تصادفات جاده ای در کشور به علت چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه بوده است.

وی تاکید کرد: بیشترین تصادفات حادثه خیز امسال سرعت و شتاب و عجله بود که این تخلف منشأ پیدایش تخلفات دیگر نیز محسوب می‌شود.

سردار مومنی گفت: رعایت قانون، پرهیز از شتاب و عجله و رعایت مقررات رانندگی از نکاتی است که رانندگان در ایام تعطیلات نوروزی باید رعایت کنند تا تعطیلاتی ایمن و سلامت داشته باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: اگر چه مولفه هایی همچون ایمنی خودرو، ایمنی راه ها و سیستم های حمل و نقل را مورد بررسی و نظارت قرار داده و سعی کرده ایم اقدامات فرهنگی را در دستور کار پلیس قرار دهیم، اما استفاده از همیاران و پلیس یاران از رویکردهای اصلی پلیس برای توسعه فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین رانندگی است.

مومنی افزود: امسال علاوه بر حضور همیاران پلیس نسبت به بکارگیری پلیس یاران نوجوان و جوان و فرهنگ یاران ترافیک از میان دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه و فرهنگیان اقدام کرده ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پلیس یاران و همیاران پلیس سهم بسزایی در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی دارند و کاهش تلفات و خسارات و سوانح جاده ای سنوات گذشته مرهون زحمات آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها