وزیر کشور تاکید کرد

ایران پرچمدار مبارزه جهانی علیه مواد مخدر

وزیر کشور با اشاره به گستره تلاش ها و فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر طی سالهای گذشته تاکید کرد: ایران پرچمدار مبارزه جهانی علیه مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۹۰۱۲۶

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با " ضرار احمد مقبل عثمانی" وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان با اشاره به توافقات خوب به عمل آمده در جریان سفر وی به تهران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مفاد موافقت نامه مشترک دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، جرائم سازمان یافته و موادمخدر آمادگی کامل دارد.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان پرچمدار جهانی مبارزه با مواد مخدر ، در کنار هزینه های هنگفت مادی، بیش از 3600 شهید و 11 هزار جانباز را تقدیم آرمان های والای بشری نموده است.

وزیر کشور جدیت در اجرای برنامه های امحاء مزارع تحت کشت ، کشت جایگزین، نابودی لابراتورهای تولید مواد روانگردان ترکیبی، متلاشی نمودن باندهای داخلی تولید وترانزیت مواد مخدر، اصلاح قوانین داخلی در زمینه تشدید مجازات ها، توسعه همکاریهای دوجانبه و چند جانبه منطقه ای و فرا منطقه ای را از جمله راهکارهای مبارزه جدی با مواد مخدر برشمرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک های فنی و آموزشی به افغانستان در زمینه های مختلف پلیسی، مرزبانی و امور درمانی و پژوهشی تاکید کرد.

محمد نجار همچنین خواستار افزایش همکاری های اطلاعاتی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر میان دو کشور شد و از آمادگی ایران برای همکاری در معرفی کشت جایگزین خشخاش در افغانستان خبر داد.

وی افزود: اگر در راستای اجرای توافقنامه های قبلی فعالیت های منظم و مستمر ادامه پیدا کند؛ بر اساس یک طرح جامع می توان زمینه مبارزه با مواد مخدر و نیز کاهش تقاضا برای آنرا فراهم کرد.

وزیر کشور ایران در ادامه افزایش اطلاع رسانی و فعالیت های فرهنگی را برای تغییر الگوی کشت جایگزین بسیار موثر دانست.

'ضرار احمد مقبل عثمانی' وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های ارزنده ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش کشف و ضبط مواد مخدر در کشورهای منطقه برای کاهش تقاضا بسیار موثر است و ایران گام های موثری در این خصوص برداشته است.

وی افزود: برنامه ریزی های مشخص و دقیقی برای مبارزه با مواد مخدر اوایل سال آینده تحویل مقامات ایرانی می‌شود.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان با اشاره به حمایت ایران از راه اندازی مرکز درمان معتادان در استان بلخ واقع در شمال افغانستان؛ گفت: استفاده از تجربه های ایران در این زمینه برای ما راهگشا است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش چند برابری قیمت تریاک، تولید مواد مخدر در افغانستان رو به کاهش است که این در نتیجه اقدامات انجام شده در تخریب مزارع خشخاش صورت گرفته است.

مقبل عثمانی اظهار داشت: در نتیجه اطلاع رسانی و کار تبلیغاتی، کشت خشخاش پارسال 16 درصد کاهش داشت که اعتبارات مربوط به تبلیغات در این زمینه افزایش یافته است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها