معاون سیما درنشستی 4 ساعته با برنامه‌سازان کودک و نوجوان ، افق‌های پیش‌روی شبکه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده را بررسی کرد.
کد خبر: ۳۸۹۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت سیما ،دکتر علی دارابی معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: «در حوزه کودک و نوجوان روح تازه‌ای دمیده می‌شود تا برای 5 سال آینده آثار فاخری تولید شود.»

وی از شروع به کار رسمی شبکه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده همزمان با آغاز سال 90 خبر داد و گفت: « ساز و کارهای لازم برای مأموریت جدید شبکه دو فراهم شده است. این شبکه به طور اختصاصی به حوزه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده می پردازد و برنامه‌های غیر مرتبط با این حوزه به بخش‌های دیگر منتقل می‌شود. »

دکتر دارابی از تشکیل شورای عالی کودک و نوجوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شورای تخصصی کودک و نوجوان ، برنامه‌ همه‌ شبکه‌ها را دراین حوزه رصد می‌کند و در شوراهای راهبردی نیز نظر همه صاحبنظران دریافت می‌شود.

معاون سیما در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تولید آثار ارزشمند انیمیشن با هدف حضور درعرصه‌های فراملی گفت: ما باید بکوشیم تا در تولید انیمیشن دینی و ارزشی تا 5 سال آینده قطب جهان شویم.

دکتر دارابی برگزاری جشنواره انیمیشن درسال آینده را نوید داد .

وی درادامه با اشاره به توطئه های شبکه های ماهواره‌ای در خصوص هدف قرار دادن ارزش‌های دینی مردم گفت: در شبکه‌های سیما باید مسائل تربیتی و آموزه‌ های دینی هنرمندانه راهبری شود و معاونت سیما ازهر گونه کار در این زمینه حمایت می‌کند.

دکتر دارابی تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر دو برابرشدن تولیدات سیما را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بکوشیم اخلاق، امید، آگاهی و دین را با برنامه‌های شاد و با نشاط به میان بچه ها بیاوریم و ارزش‌های والای انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی افزود: ما باید به ارزش‌های امام (ره) و شهدا احترام بگذاریم و میراث اسلامی ، قهرمانان و الگوهای اسلامی ایرانی را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.

معاون سیما جامعه ایران اسلامی را پرافتخارو متمدن توصیف کرد و گفت: برنامه‌ها را به‌گونه‌ای بسازیم که کودکان و نوجوانان از گذشته احساس غرور کنند و به آینده امیدوار باشند.

دکتر دارابی فصل مشترک همه شبکه‌ها و برنامه‌سازان را «مخاطب» خواند و گفت : تولید برنامه ها با مخاطب خردسال، کودک و نوجوان که مردان و زنان آینده کشورند، باید در بازده  زمانی 5 تا 10 سال تنظیم شود.

وی افزود: علاوه بر سریال‌های نوروزی 90 که همه آنها تا 25 اسفند آماده است، سریال‌های ماه مبارک رمضان، محرم و نوروز 91 نیز تنظیم شده است.

دراین نشست صمیمی برنامه‌سازان کودک و نوجوان، انیمیشن و فیلم‌سازان این حوزه در 3 بخش‌ ویژه برنامه سازان ، فیلم سازان و انیمیشن به صورت جداگانه دیدگاه‌های خود را درخصوص وضع موجود و آینده‌ برنامه‌سازی بیان کردند.

آذرمیدخت یوسفی تهیه کننده حوزه کودک و نوجوان ، تفکیک برنامه‌های شبکه دو سیما را براساس گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان ضروری دانست.

محمدمهدی رسولی تهیه کننده و کارگردان، عنصر تخیل و رویای کودکانه را در برنامه‌سازی مهم توصیف کرد و توجه هر چه بیشتر را به کارگردانان برنامه‌های کودک و نوجوان خواستار شد.

علی زارعان، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران گفت: درمعاونت های مختلف صدا و سیما 17 نهاد در خصوص کودک فعالند که ساماندهی آنها در یک مجموعه لازم است.

وی به روز شدن عروسک سازی در برنامه‌ها، برگزاری جشنواره سالانه کودک و نوجوان برای ایجاد فرصت رقابت بیشتر و استفاده از امکانات سروش کودک و نوجوان با عنوان رسانه مکمل شبکه خردسال، کودک، نوجوان و خانواده را برای ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های این حوزه ضروری دانست.

احمد عربانی کارگردان حوزه کودک و نوجوان گفت: استفاده از مدیران متخصص و متبحر و آشنا به هنر و داشتن مشاوران خاص ،کیفیت تولید انیمیشن را بهبود می‌بخشد.

بابک نظری اختصاص زمان مناسب پخش را برای انیمیشن مورد توجه قرار داد.

علیرضا گلپایگانی کارگردان کودک و نوجوان گفت: انیمیشنی موفق است که ایرانی باشد و شبیه‌سازی نشود و همه عوامل برنامه‌ساز و سیما آن را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: ایران می‌تواند در خصوص انیمیشن اخلاق محور در عرصه بین‌الملل نقش آفرین باشد.

فهیمه کیوان نویسنده حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت توجه به پژوهش قبل از تولید تأکید کرد و نگاه ویژه به شخصیت‌های ایرانی و پرهیز از موازی کاری را خواستار شد .استفاده از تکنولوژی در تولید انیمیشن ، کار گروهی و توجه به ارزش‌های جامعه در انیمیشن از دیگر موارد مورد توجه این نویسنده برنامه‌های کودک و نوجوان بود .

علیرضا کاویان ‌راد کارگردان کودک و نوجوان با اشاره به ضرورت اهمیت دادن به کیفیت در تولید انیمیشن گفت : انیمیشن باید با توجه به تخیل و تجسم کودکانه ساخته شود .

فراهم کردن فکر و محصول ایرانی در حوزه انیمیشن ، موضوع مورد توجه شهاب کسرایی کارگردان و تهیه کننده کودک و نوجوان بود .

بهروز یغماییان تهیه کننده کودک و نوجوان نیز پرهیز از کارهای تک نفری در انیمیشن و توجه به کار گروهی را خواستار شد .

علیرضا محمدی هم بربرنامه ریزی مستمر برای تولید انیمیشن و تأمین اعتبار لازم در این خصوص تأکید کرد .

دربخش فیلم‌سازان فرشته طائرپور کارگردان کودک و نوجوان گفت: فیلم سازی برای کودک و نوجوان نیازمند خلاقیت ، جسارت و استفاده از تجربه‌های دیگران است و چنین فیلم‌هایی مخاطب را جذب می‌کند .

منوچهرمحمدی فیلم‌ساز کودک و نوجوان تولیدات چند سویه را ضروری دانست و گفت : سیمای کودک و نوجوان باید در پیش‌خوان فرهنگی کشور سهم بزرگی داشته باشد و با کثرت تولید ، موفق عمل کند .

مسعود کرامتی نیز گفت : آدم‌های بزرگ نباید به جای کودکان تصمیم بگیرند و باید در کار و تولید استعدادهای کودکان کشف شود .

مرضیه برومند نویسنده و کارگردان کودک و نوجوان پرهیز ازکار سوپر مارکتی را مورد توجه قرار داد و گفت : کارهای دینی و اخلاقی را می‌توان در قالب‌های تولیدی بسیار خوب قرار داد و آن را اثرگذار کرد .

وی توجه به استعدادهای برنامه‌سازان شهرستانی و دادن فرصت به آنها ، فراهم کردن تجهیزات لازم برای کار کودک و ایجاد آرامش و پشتیبانی از برنامه‌سازان را مهم ارزیابی کرد .

وحید نیکخواه آزاد کارگردان حوزه کودک و نوجوان ، بر ضرورت فعال بودن برنامه‌های کودک و نوجوان در همه شبکه‌های سیما تأکید کرد و گفت : شبکه کودک و نوجوان می‌تواند بخشی از وقت برنامه‌ای خود را به ادبیات کودک ، سینمای کودک و موارد دیگری که کودکان را در بر می‌گیرد اختصاص دهد .

شایان ذکر است همه سخنرانان این نشست صمیمی ، ضمن ابراز خرسندی از اختصاص یک شبکه به حوزه خردسال ، کودک ، نوجوان و خانواده ابراز امیدواری کردند که این شبکه بتواند برنامه‌های مورد علاقه مخاطب بیش از 20 میلیونی خود را ارائه کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها