سازمان میراث فرهنگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد

راه‌اندازی سایت دفاتر خدمات مسافرتی کشور

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی بخش تورهای گردشگری و سامانه ثبت اطلاعات دفاتر خدمات مسافرتی در پورتال این سازمان با هدف ساماندهی تورهای مسافرتی خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۶۶۱

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"به اطلاع تمامی هم وطنان و تمامی دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور می رساند: در راستای اجرایی شدن آیین نامه "نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی "، بخش "تورهای گردشگری و سامانه ثبت اطلاعات دفاتر خدمات مسافرتی " در پورتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آدرس www.ichto.ir راه اندازی و در اختیار عموم قرار گرفته است.

این ساب پورتال با قابلیت های گوناگون زمینه مناسبی جهت اطلاع رسانی و آشنایی مردم با دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می آید و امکان خروج دفاتر غیرمجاز و فاقد صلاحیت را از عرصه صنعت گردشگری کشور فراهم می آورد.

بنا بر این اقدام نکات ذیل جهت افزایش آگاهی عموم مردم و دفاترخدمات مسافرتی سراسر کشور ارائه می شود:

1- دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور بر اساس بند (ت) ماده 20 آیین نامه " نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی " مصوب سال 1380 هیات محترم وزیران، موظف هستند حداکثر تا ساعت 24 نوزدهم اسفند ماه نسبت به تکمیل فرم اطلاعات موجود در این وب سایت اقدام کنند و با معرفی تورهای مسافرتی و خدمات قابل ارائه به گردشگران، زمینه سفر ایمن هم وطنان گرامی را فراهم آورند.

1-الف) چنانچه هریک از دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور طی تاریخ اعلام شده، نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز در سایت اینترنتی مورد اشاره اقدام ننمایند؛ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غیرمجاز و غیر فعال اعلام می شوند و با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

1-ب) درخواست دفاتر خدمات مسافرتی اعم از تاسیس شعبه، کد ویزا و ... که در مدت زمان مقرر اطلاعات مورد نیاز را در سایت مذکور وارد نکرده باشند از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

2- از این پس عموم هموطنان گرامی می توانند تورهای مسافرتی مجاز دارای کد و به تبع آن دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با مراجعه به این سایت انتخاب و امکان بروز مشکلات احتمالی حین و پس از سفر را به حداقل ممکن برسانند.

2-الف) چنانچه هریک از هموطنان از تورهای مسافرتی و سایر خدمات دفاتر مسافرتی خارج از لیست ارائه شده در این سایت اینترنتی استفاده کنند، در صورت بروز مشکلات احتمالی، امکان شکایت از دفاتر خاطی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعنوان متولی این امر وجود ندارد و باید شکایات مربوطه از سوی سایر مراجع قضایی ذی صلاح مورد پیگیری قرار گیرد.

3- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اختصاص شماره تماس 66582034 امکان پاسخگویی به سوالات احتمالی هم وطنان گرامی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور فراهم آورده است تا کاربران سایت اینترنتی موجود بتوانند از ساعت 8 صبح تا 20 به صورت روزانه با سامانه مربوطه ارتباط برقرار کنند. "

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها