فدراسیون حتی مرا به صندوق حمایت از قهرمانان معرفی نکرده است

ملی‌پوش بوکس: تابعیت نه، می‌خواهم ل‍ژیونر شوم

با وجود انتشار اخباری مبنی بر این‌که یکی از ملی پوشان بوکس ایران قصد دارد راهی دیار غربت شده و تابعیت کشور امارات را بپذیرد، علی مظاهری قهرمان طلایی بازی‌های آسیایی دوحه ضمن تکذیب خبر تابعیتش، تاکید کرد برنامه‌اش لژیونرشدن و شرکت در رقابت‌های جام ستارگان جهان در کشورهای مختلف است. به دنبال انتشار خبر احتمال مهاجرت علی مظاهری به کشور امارات، منوچهر مقصودی نایب رئیس فدراسیون بوکس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: بوکس با دیگر رشته‌ها تفاوت دارد، اگر یک ملی‌پوش کشتی از کشور می‌رود و برای آذربایجان کشتی می‌گیرد، به این دلیل است که ورزش کشتی در آن کشور بسیار فعال است و این در حالی است که کشور امارات اصلا تیم بوکس ندارد که مظاهری بخواهد برایش بازی کند.
کد خبر: ۳۸۹۶۳۶

نایب رئیس فدراسیون بوکس اضافه کرد: کشتی در کشورهای مختلف دارای لیگ پویاست ولی بوکس این‌گونه نیست. مثلا در کشور امارات اساسا لیگ بوکس هم وجود ندارد؛ اگر می‌گفتند مظاهری به یک کشور دیگر می‌رود، شاید می‌توانستم باور کنم، ولی رفتن او به امارات را هرگز باور نمی‌کنم، ضمن این‌که مظاهری کارمند شهرداری است و اصلا نمی‌تواند به خارج از کشور برود!

علی مظاهری در گفت و گو با «جام‌جم» با تایید ضمنی صحبت‌های نایب رئیس فدراسیون بوکس، گفت: رفتنم به امارات و پذیرفتن تابعیت این کشور اصلا صحت ندارد و قصد ندارم تابعیت هیچ کشوری جز ایران را داشته باشم با وجود این قصد دارم به همراه یک تیم اوکراینی در رقابت‌های جام ستارگان جهان که هراز چندگاهی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنم.

وی که سال گذشته در یک دوره جام ستارگان جهان در جمهوری آذربایجان شرکت کرد، افزود: رقابت‌های بوکس آماتوری جام ستارگان جهان سالانه در 2 دسته 91 و 91+ کیلوگرم برگزار می‌شود و این تیم اوکراینی از من دعوت کرده تا در دسته 91 کیلوگرم برای آنها روی رینگ بروم.

مظاهری در بازی‌های آسیایی گوانگجو در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریفی از سوریه مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند تا به مدال برنز بسنده کند. به نظر می‌رسد نقطه‌عطف این تصمیم ملی پوش بوکس به همان مسابقه با حریف‌ سوری برمی‌گردد چرا که به زعم او در آن مسابقه داوران حقش را پایمال کرده و فدراسیون بوکس ایران در این باره هیچ دفاعی از او نکرده است. مظاهری در این باره خاطر نشان کرد: فینالیست شدن در چنگ من بود و ‌ همه کارشناسان داوری بر پایمال شدن حق و حقوق من صحه گذاشتند با این حال مسوولان فدراسیون بوکس هنوز هم این موضوع را نمی‌پذیرند و قدر کار مرا نمی‌دادند. هر‌چند کسب مدال برنز هم افتخاربزرگی محسوب می‌شود اما طبیعی بود که با فینالیست‌شدنم میزان پاداش هم افزایش پیدا می‌کرد و برای ما بوکسورها که لیگ درست و حسابی در ایران نداریم این پاداش خیلی مهم است.

وی با بیان این‌که بشدت از رفتار مسوولان فدراسیون بوکس آزرده خاطر است، تصریح کرد: درست بعد از بازی‌های گوانگجو اعلام کردم که دیگر حاضر نیستم برای تیم ملی روی رینگ بروم و عملا از تیم ملی خداحافظی کردم دلیل این کارم فقط و فقط کم‌لطفی مسوولان فدراسیون بوکس بود بنابراین تصمیم گرفتم به عنوان لژیونر، بوکس را ادامه دهم.

مظاهری خاطرنشان کرد: متاسفانه فدراسیون حتی حاضر نیست مرا به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان معرفی کند و من که 8 سال برای تیم ملی زحمت کشیدم یک روز برای پیگیری این موضوع به فدراسیون رفتم و بعد از آن‌که از صبح تا ساعت 6 بعدازظهر معطل شدم، آخر سر گفتند نامه‌ای به شما نمی‌دهیم. شما جای من باشید چه احساسی پیدا خواهید کرد؟

این ملی‌پوش بوکس خاطرنشان کرد: به هر حال امیدوارم روزی این بی‌لطفی‌ها به قهرمانان ملی ورزش پایان یابد و بویژه بوکسورهای سراسر کشور بتوانند در شرایط مطلوبی به امرار معاش پرداخته و با فراغ بال به فکر افتخارآفرینی باشند و با چنین برخورد‌هایی مواجه نشوند.

با توجه به این‌که بوکس اکراین از سطح فنی به مراتب بالاتری نسبت به این رشته در ایران برخوردار است بایستی دید مظاهری می‌تواند در ترکیب این تیم قرار گیرد یا این‌که باز هم او برای تیم ملی ایران روی رینگ خواهد رفت.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها