بسیاری از نوجوانان در حین گذراندن دوره تحصیل به صورت نیمه وقت کار می‌کنند و با توجه به بحران اقتصادی اخیر، جوانان بیشتری ممکن است وارد بازار کار شوند تا خانواده را در حل مشکلات مالی یاری دهند اما توجه به این هشدار ضروری است: کار کردن بیش از 20 ساعت در هفته در دوره دبیرستان می‌تواند باعث بروز مشکلات درسی و اخلاقی شود.
کد خبر: ۳۸۸۶۹۴

نتایج این پژوهش که از سوی پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه تمپل انجام شده در شماره ژانویه/ فوریه مجله Child Development به چاپ رسیده است.

در تحلیل مجدد اطلاعات جمع‌آوری شده اواخر دهه 1980 میلادی، پژوهشگران تاثیر داشتن شغل یا ترک کار را بر جوانان دبیرستانی بررسی کردند. از بین یک جامعه آماری مشتمل بر 1800 نفر، پژوهشگران مقایسه‌ای انجام دادند بین نوجوانانی که وارد بازار کار می‌شوند با آنهایی که کار نمی‌کردند و نوجوانانی که شغلشان را ترک می‌کردند و آنهایی که به کارشان ادامه می‌دادند.

پژوهشگران به کمک روش‌های پیشرفته آماری، جوانان را براساس یک فهرست طولانی از پیش‌زمینه‌ها و مشخصات شخصی که باعث می‌شود یک فرد جوان شغلی را انتخاب یا رد کند، دسته‌بندی کردند. با استفاده از این روش، اثرات کار کردن بر رشد نوجوانان را با دقت بیشتری نسبت به تحلیل مستقیم داده‌های جمع‌آوری شده می‌توان تخمین زد.

پژوهشگران دریافتند کار کردن بیش از 20 ساعت در هفته به برنامه درسی نوجوانان لطمه می‌زند و مشکلات رفتاری مانند دزدی، حمل اسلحه و استفاده از الکل و موادمخدر را افزایش می‌دهد. آنها همچنین متوجه شدند که حتی زمانی که نوجوانانی که بیش از 20 ساعت در هفته کار می‌کردند دست از کار می‌کشند، شرایط بهتر نمی‌شود. در حالی که کار کردن به مدت 20 ساعت در هفته یا کمتر از آن، اثرات درسی، روانشناسی و رفتاری ناچیزی بر نوجوانان دارد.

کاترین سی موناهان، محقق فوق دکترای دانشگاه واشنگتن که رهبری این مطالعه را برعهده داشته، می‌گوید: بیش از 30 سال است که نوجوانان آمریکایی دبیرستانی به صورت نیمه وقت کار می‌کنند. امروزه درصد بسیار زیادی از دانش‌آموزان دبیرستانی در آمریکا شغل نیمه وقت دارند و بسیاری از آنان بیش از 20 ساعت در هفته کار می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: اگرچه کار کردن در دوره دبیرستان نباید نوجوان را تبدیل به بزهکار کند یا باعث ترک تحصیل او شود، اثرات منفی که ما پیدا کرده‌ایم کم اهمیت نیستند و حتی یک لغزش کوچک درسی یا افزایش مشکلات رفتاری ممکن است برای بسیاری از والدین مهم باشد.

آخرین نکته که موناهان بدان اشاره می‌کند، این است که والدین، معلمان و سیاستگذاران باید ساعت کاری نوجوانان را به دقت کنترل و محدود کنند تا آنها زمان بیشتری را در دبیرستان سپری کنند.

sciencenews
مترجم: صبا شرف‌الدین زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها