گذرنامه حجاجی که اقدام به نگهداری ، حمل و یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان کنند ، از یک تا 5 سال باطل و ممنوع‌الخروج می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۷۲۰۶

به گزارش فارس، طبق ماده 17 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، گذرنامه حجاجی که اقدام به نگهداری، حمل و یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان کنند از زمان قطعی شدن حکم گذرنامه آنها از یک تا پنج سال باطل و ممنوع‌الخروج می‌شوند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این خصوص اظهار داشت: در صورت کشف هر نوع مواد مخدر از زائران بلافاصله گذرنامه و ویزای آنها اخذ و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و در مراجع قانونی نیز ضمن صدور کیفرخواست و محکومیت زائر، نسبت به ممنوع‌الخروج کردن وی اقدام می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج ، بر اساس قانون جدید که اخیرا ابلاغ شده، چنانچه اتباع جمهوری اسلامی با هر قصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به داخل یا خارج از کشور کنند از زمان قطعی شدن حکم به مدت یک تا 5 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج می‌شوند و بنابر این قانون در صورت تکرار، به مدت 5 تا 15 سال گذرنامه این افراد ابطال و ممنوع‌الخروج می‌شوند.

علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز از دریافت تعهد از زائران درباره سلامت و نداشتن اعتیاد برای اعزام به عمره مفرده و عتبات عالیات از امسال خبر داد.

 وی گفت: با اقدامات پیشگیرانه جدی و موثری که اجرا شد، امسال هیچ زائر معتادی وارد عربستان نشد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در عمره مفرده امسال 124 نفر به جرم حمل مواد مخدر در ایران دستگیر و از ادامه سفر محروم شدند. حضور یک معتاد یا حمل‌کننده مواد مخدر در سفرهای زیارتی موجب خدشه‌دار شدن اقتدار نظام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها