اعضای این باند 3 سال پیش، 5‌ مسافر یک دستگاه اتوبوس را به گلوله بسته بودند

دستگیری آخرین عضو باند راهزنان مسلح در کرمان

آخرین عضو باند راهزنان مسلح که با سد کردن راه اتوبوس بین شهری و زخمی کردن 5 نفر از مسافران با گلوله، از 3سال پیش تحت تعقیب بود، در رودبار کرمان دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، سرهنگ منصوری، فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد کرمان درباره دستگیری آخرین عضو این باند خشن گفت: عصر روز 25 شهریور سال 87 راکبان 3 دستگاه موتورسیکلت در حالی که نقاب به چهره و سلاح به دست داشتند، راه یک اتوبوس مسافربری را در محور زاهدان ـ بندرعباس سد کردند. منصوری افزود: راننده که جان مسافران را در خطر می‌دید، اتوبوس را در حاشیه جاده متوقف کرد. در همین موقع مردان مسلح که 4 نفر بودند، با تهدید راننده و مسافران، از آنها خواستند پول و اموالشان را از پنجره‌های اتوبوس بیرون بیندازند و بعد یکی پس از دیگری از اتوبوس پیاده شوند؛ در غیر این صورت کشته می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۶۸۰۱

فرمانده انتظامی عنبرآباد تصریح کرد: وقتی راننده و مسافران در برابر سارقان مسلح مقاومت کردند، آنها با شلیک گلوله و ایجاد رعب و وحشت وارد اتوبوس شدند و پس از سرقت 5 گوشی تلفن همراه فرار کردند.

وی افزود: ماموران گشت انتظامی هنگام عبور از آن حوالی، متوجه ماجرا شده و به کمک مسافران شتافتند و 5 نفر از آنها را که با شلیک گلوله زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل کردند.

دستگیری 3 سارق

منصوری ادامه داد: با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، جستجو برای دستگیری 4 سارق مسلح آغاز شد تا این‌که بعد از 5 ماه، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد سارقان به کرمان بازگشته‌اند.با مشخص شدن این موضوع، مخفیگاه متهمان شناسایی و 3 نفر از سارقان مسلح دستگیر شدند. این مقام پلیس افزود: این 3 سارق در بازجویی به سرقت مسلحانه از مسافران اتوبوس اعتراف کردند.

دستگیری آخرین متهم پس از 3 سال

منصوری گفت: 3 سارق مسلح که سابقه‌دار بودند، با قرار قانونی روانه زندان شدند و جستجوها برای دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه یافت تا عاقبت پس از 3 سال، روز چهارشنبه گذشته ماموران اطلاع یافتند الیاس ـ متهم فراری ـ به رودبار کرمان بازگشته و به زندگی پنهانی‌اش ادامه می‌دهد.این مقام پلیس خاطرنشان کرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضایی به خانه وی اعزام شدند و او را دستگیر کردند.

12 سابقه کیفری در پرونده متهم

متهم دستگیر شده در بازجویی گفت: 12 سابقه کیفری در زمینه سرقت مسلحانه، درگیری با ماموران انتظامی، خرید و فروش مواد مخدر و جعل اسناد دولتی دارم. سال 87 پس از آشنایی با 3 سارق حرفه‌ای و تشکیل باندی، فعالیت‌های مجرمانه‌مان را شروع کردیم.

وی افزود: ابتدا نقشه سرقت مسلحانه از اتوبوس‌ها را طراحی کردیم ولی در اولین مرحله فقط 5 دستگاه تلفن همراه دزدیدیم و با زخمی کردن 5 مسافر فرار کردیم پس از آن با دستگیری همدستانم من به زندگی پنهانی‌ام ادامه دادم.

بنا بر این گزارش، آخرین عضو باند سارقان مسلح با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها