اطمینان از سلامت همسر با آزمایش

تریاک در ایران به علت فراوانی، ارزانی و دسترسی آسان، بیشتر مورد سوءمصرف قرار می‌گیرد، به همین علت کیت‌های آزمایش قبل از ازدواج در کشور ما بیشتر به منظور شناسایی تریاک و ترکیبات آن به کار می‌رود.
کد خبر: ۳۸۶۶۸۸

جالب است بدانید بسیاری از افراد با تقلب در آزمایش ادرار یا حتی سوءاستفاده از مواد مخدر یا روانگردانی که در آزمایش ادرار ردپایی از خود نمی‌گذارند ممکن است از این مرحله بدون شناسایی شدن عبور کنند.

البته تقلب در آزمایش ادرار با تدابیر جدید بعید به نظر می‌رسد، چون نمونه‌گیری در بسیاری از مراکز بهداشتی معتبر صورت گرفته و با قرار دادن دوربین‌های مداربسته در محل نمونه‌گیری ضمن رعایت موازین اخلاقی و احترام به شأن افراد، صحت نمونه‌گیری تضمین می‌شود.

در تست اعتیاد، علاوه بر مصرف تریاک، یک سری داروها (از قبیل داروهای کدئین‌دار) هم باعث مثبت شدن تست می‌شود که با بررسی‌های بیشتر استفاده مداوم از آنها تایید یا رد می‌شود. از طرفی اگر فرد معتاد مدتی قبل از آزمایش ادرار، از مصرف مواد مخدر اجتناب کند، می‌تواند جواب تست منفی داشته باشد. بنابراین نباید با یک تست منفی یقین حاصل کرد و احتیاط و بررسی‌های دیگر را کنار گذاشت.

چند سالی است که در بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور ما، آزمایشاتی قبل از ازدواج از زوجین به عمل می‌آید تا از انتقال برخی بیماری‌ها و معضلات شایع پیشگیری شود. در ایران این آزمایشات شامل VDRL یا سیفلیس، تالاسمی و اعتیاد است. بعلاوه در صورت نیاز به برخی خانم‌ها واکسن کزاز تزریق می‌شود. این آزمایشات به منظور ایمن‌سازی افراد از بیماری‌های قابل پیشگیری صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها