انتقال فایل از کامپیوتر به آندروید

یکی از ویژگی‌های سیستم عامل آندروید برای گوشی‌های موبایل این است که سریع و ساده می‌توان آن را در محیط‌های دیگر همخوان کرد. در این ترفند می‌خواهیم بیاموزیم چطور می‌توان اطلاعات فایل را میان یک دستگاه آندروید و کامپیوتر به صورت بی‌سیم و بدون استفاده از کابل USB جابه‌جا کرد.
کد خبر: ۳۸۵۸۷۹

پیش از این‌که جلوتر برویم، باید نرم‌افزارهای زیر را روی آندروید خود نصب کنید:

ES File Explorer

swiFTP

هر دو این نرم‌افزارها در آندروید مارکت وجود دارند و رایگان هم هستند. در گوشی خود swiFTP را اجرا کنید. هنگام شروع از شما کلمه عبور و گذرواژه می‌خواهد. که مقادیر دلخواه خود را وارد کنید. حالا گوشی شما تبدیل به یک FTP Server شده است و با کلیک روی گزینه Start می‌توانید از هر کجا با تلفن خود ارتباط FTP برقرار کنید. با اجرای swiFTP یک آدرس آی‌پی می‌بینید که همان آدرس و پورت را برای اتصال به گوشی استفاده خواهید کرد. بیایید حالا ویندوز اکسپلورر را به تلفن آندروید خود وصل کنیم. Computer را باز کرده و در ستون سمت چپ، گزینه Add a network Location را انتخاب کنید. شناسه آی‌پی آندروید را وارد کنید. حالا شناسه کاربری‌ای که در swiFTP ایجاد کردید نیز در این بخش وارد کرده و یک نام مناسب برای اتصال انتخاب و تنظیمات را ذخیره کنید.

حالا کافی است برای هر بار اتصال به گوشی، یک دابل کلیک ناقابل روی آدرس آن در ویندوز بکنید و کلمه عبور را وارد و به فایل‌های روی آندروید خود دسترسی داشته باشید.

حتی می‌توان بدون دسترسی به کامپیوتر و تنها از طریق گوشی، اطلاعات را به یک فولدر اشتراکی در ویندوز منتقل کرد. برای شروع، نرم‌افزار ES File Explorer را اجرا کنید. این نرم‌افزار سه تب در بالای نمایشگر دارد. تب local برای نمایش اطلاعات موجود در گوشی، تب LAN برای نمایش دستگاه‌ها در شبکه و تب FTP برای نمایش سرورهای اف‌تی‌پی موجود در شبکه. حالا کافی است شبکه را اسکن کنید و سپس به مسیر دلخواه خود در کامپیوتر بروید و فایل‌های مورد نظر را در آن بخش کپی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها