علی لاریجانی:

جریان‌سازی25بهمن دست سازآمریکابود

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت تحرکات 25 بهمن، این جریان‌سازی موازی را دست‌ساز آمریکا و ضداسلامی و ضدملی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آمریکا مطمئن باشد با این روش‌های مزورانه چهره منفورش در ایران و منطقه خراب‌تر و ارده ملت‌ها در مبارزه با آمریکا و صهیونیسم عمیق‌تر می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۹۷

به گزارش خانه ملت، در آغاز جلسه علنی امروز سه شنبه "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: همانگونه که مستحضرید در ظرف 2 ماه اخیر که باید آن را دوران شکوفایی بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه نامید و در این ایام صدای شکسته شدن استخوان های دیکتاتورهای وابسته به آمریکا و صهیونیسم شنیده می شود اجمالا در حرکت کاملا متمایز در مقابل هم قرار داشتند.

وی افزود: اولین حرکت، حرکت آمریکا و صهیونیسم ها و کشورهای دیکتاتوری وابسته به آنان در منطقه که تلاش می نمودند به هر نحو ممکن از انقلاب ها و نهضت های آزادی بخش در تونس، مصر و برخی مناطق دیگر جلوگیری نمایند و از همه شیوه های سرکوب، فریبکاری، عقب نشینی های تاکتیکی، راه اندازی درگیری های تصنعی داخلی با اسب و شتر و ایجاد سلطه نظامی با حداقل جابجایی قدرت و چرخش های عجیب و غریب ایالات متحده در مواضع سیاسی و گاه مواضع کاملا متضاد در یک زمان بهره جستند.

رئیس مجلس با بیان این که آمریکا در انقلاب مصر ابتدا براساس تجربه تونس، با دستپاچگی موضعی مردد گرفت گفت: اما بعد که حجم توده های مردم را در مقابل خود یافت به سوی مردم مصر موضع گیری کرد و به فاصله چند روز با اعزام فرستاده ویژه به مصر به حمایت از مبارک اقدام نمود و در روزهای آخر به ناچار تصمیم اراده ملت مصر گردید و با قربانی کردن دست نشانده خود عده ای از نظامیان را مورد حمایت قرار داد تا شاید بتواند قیام ملت را در همین مرحله متوقف نماید و با ظاهری از دموکراسی تسلط خود و صهیونیسم ها را همچنان تثبیت کند.

لاریجانی تصریح کرد: غرب و حکام دیکتاتور منطقه نیز هم سو با آمریکا حرکت نمودند به نحوی که صدراعظم آلمان فوری برای حمایت از اسرائیل به آنجا سفر نمود و برخی پادشاهان در منطقه به دست و پا افتادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جالب این است که در طول این مدت که آمریکا و غرب چنین سیاستی را در حفظ دیکتاتوری های وابسته دنبال می نمودند فریادهای دروغین آنها برای دموکراسی بلند بود.

رئیس مجلس دومین حرکت را جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا با صراحت از این نهضت های اخیر در منطقه حمایت کرد و البته برخی کشورهای دیگر منطقه هم بودند که با ملاحظاتی حمایت هایی کردند.

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی براساس مکتب امام (ره) و مسلک رهبری معظم که دفاع از مظلوم و مستضعفان را یک رکن فکر انقلاب می داند، این نهضت ها را موج جدید بیداری اسلامی در منطقه دانسته که ریشه های آن را باید در چند دهه مجاهدت از یک سو و تحقیر مسلمانان توسط آمریکایی ها و صهیونیسم ها از سوی دیگر جستجو نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نهضت های دولت اسلامی در پی احیای مجدد هویت خویش هستند، خاطرنشان ساخت: این نهضت ها قصد ندارند نظام های دیکتاتوری وابسته را به دموکراسی های دروغین آمریکایی وابسته تبدیل کنند.

لاریجانی با اشاره  به این که صف آرایی این دو جریان در این مدت به وضوح مشاهده می شد، گفت: به میزانی که این نهضت ها حرکت رو به جلو داشتند، آمریکا ضمن تغییر تاکتیک، عصبانیت خود را نسبت به جمهوری اسلامی عیان می نمود، کاخ سفید و سایر مقامات امنیتی و سیاسی آمریکا بارها از مواضع جمهوری اسلامی در قبال این نهضت ها انتقاد کردند و گاه ملت ایران را متهم به ریاکاری نمودند.

وی به سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد و افزود: این ماجرا در سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آشکار شد که گفت: «باید اعتراف نمود که استراتژی بلندمدت آمریکا در مقابل ایران در منطقه با شکست مواجه شده است».

لاریجانی با بیان این که آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر این شکست به یک جریان بدلی دامن زد، اظهار داشت: راهپیمایی در 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس بود، این حرکت در حالی بود که تمام ملت ایران در 22 بهمن در دفاع از انقلاب مصر به صحنه آمدند،اما برای این جریان انحرافی عده ای ورشکسته سیاسی خارج نشین و شاهزاده نگون بخت و مقامات و رسانه های اسرائیل و آمریکا در حمایت از آن چیزی کم نگذاشتند.

رئیس مجلس تصریح کرد: همه هدف این بود که با مشابه سازی مدعی شوند بحران در نظام های دیکتاتوری و وابسته آمریکا در منطقه تعمیم یافته و ایران که 32 سال است پیشتاز مردم سالاری در منطقه بوده است هم دچار مساله داخلی است.

لاریجانی این حرکت ضدانقلابی را نتیجه عصبانیت آمریکا از حمایت ایران از نهضت های آزادی بخش منطقه دانست و تاکید کرد: این گونه حرکت ها تازگی ندارد، از ابتدای انقلاب همین مسیر را دنبال کرده اند، اما دو نکته قابل توجه در این امر وجود دارد.

وی افزود: اول دستپاچگی آمریکا و ضد انقلاب که از کسانی برای دفاع از انقلاب مصر و تونس کمک خواستند که در کارنامه خود حمایت ایران از فلسطین و لبنان را به تمسخر کشیدند و شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می دادند پس چگونه این جریان از یک حالت ایستای دروغین ملی گرا به حمایت از نهضت های منطقه کشیده شد این پدیده نفاق مدرن عاملی بود که روشن کرده  ماجرای تحقیر و ایجاد تولید و انحراف در اذهان ملت های منطقه است که دست از مبارزه آزادی  بخش خود بکشند.

نماینده مردم قم در مجلس ماهیت این جریان سازی موازی را ماهیتی دست ساز آمریکا و ضد اسلامی و ضد ملی عنوان کرد و گفت: هر چند ظاهر آن حمایت از مردم مصر و تونس بود اما باطن آن بازی در میدان حریف بود که برای تخریب اراده ملت ها و حمایت انقلاب اسلامی طراحی شده بود.

لاریجانی ادامه داد: نکته دوم آقایانی که در ایران اطلاعیه صادر کردند و در دام و تله طراحی شده آمریکا افتادند چگونه قدری تامل ننمودند که چه نفعی از این اقدام برای ملل منطقه حاصل می شود.

وی گفت:با چه تحلیلی دست به این کار زدند؟ آیا نباید از حمایت و وجد و سرور آمریکا و اسرائیل و منافقین و سلطنت طلب ها تنبه حاصل می کردند؟ آیا نام این اقدام چیزی جز گمراهی و فتنه است؟

رئیس مجلس تاکید کرد: شما می دانستید که راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران برای تقویت اراده ملت ها در پیگیری نهضت های آزادی بخش امر مهم و ضروری بود اما آمریکا دنبال راهپیمایی های تصنعی بود که اراده ملت های در حال انقلاب را سست کند و متاسفانه شما وسیله این حرکت شدید. می گویند چرا ملت ایران که از این انقلاب‌ها حمایت می‌کند به چنین راهپیمایی‌های تصنعی و آمریکایی اجازه نمی‌دهد؟

لاریجانی با تاکید بر این که نباید به این راهپیمایی های تصنعی هم اجازه داد،خاطرنشان ساخت: اگر وزارت کشور هم در این امر تخلف می کرد، قطعا مجلس با وزیر مربوطه برخورد می کرد.

وی افزود: مگر بناست ما چشم خود را بر واقعیات ضد انقلاب آمریکا ببندیم؟ و اگر قرآن هم بر سر نیزه کردند  حمل به صحت کنیم؟ اگر روزی عده ای بخواهند علیه اسلام و پیامبر عظم الشان و ائمه اطهار تظاهرات کنند کسی به آنها اجازه می دهد؟

لاریجانی برگزاری چنین تظاهراتی را در شرایط فعلی امری ناشایست دانست و گفت: برگزاری تظاهراتی از این سنخ در چنین شرایطی بدتر از این بود، هر چند که رویه آن بزک شده بود.

رئیس مجلس با تاکید بر این که مجلس شورای اسلامی این اقدام آمریکایی و صهیونیستی و ضد ملی گمراهان فتنه گر را محکوم می کند، افزود: امریکا مطمئن باشد با این روشهای مزورانه چهره منفورش در ایران و منطقه خرابتر و اراده ملت ها در مبارزه با آمریکا و صهیونیسم عمیق تر می شود و آمریکا تردید نکند که با این روش های مزورانه دست ساز آنان ملت ایران در حمایت از نهضت های آزادی بخش مصمم تر خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: لازم می دانم با توجه به حساسیت های منطقه و این رفتارهای مزورانه آمریکا مجلس شورای اسلامی بررسی دقیق تر از ماهیت این جریان ضدانقلابی بکند.اگر نمایندگان عزیز موافق باشند ما از روسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، شوراها و امور داخلی، اصل نود، فرهنگی و قضایی می خواهیم در اسرع وقت کمیته ای تشکیل دهند، ابعاد مختلف و سیر آن را از امروز مورد بررسی قرار دهند و ظرف چند روز آینده گزارش را به مجلس دهند که همه نمایندگان محترم بدانند که چگونه با این جریان برخورد کنند و هم ملت ایران و دستگاههای مختلف وظیفه خودشان را بدانند.

در طی سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان چندین بار شعارهایی را در محکومیت جریان‌سازی روز گذشته و حمایت از سخنان رئیس مجلس سر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها