مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس:

تالاب بین‌المللی کمجان جان دوباره گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از احیای مجدد تالاب بین‌المللی کمجان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۵۲۹

به گزارش فارس، حسین‌علی ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز با حضور در جمع مردم روستای کمجان و شرکت در جشن احیای تالاب کمجان همزمان با چهلمین سال تشکیل کنوانسیون رامسر در راستای حفاظت از تالاب‌های کشور اظهار داشت: با کمک و همت اهالی این روستا و محیط زیست استان فارس تالاب بین‌المللی کمجان پر آب شد و جان دوبار‌ه‌ای پیدا کرد.

وی با اشاره به سدسازی روستاییان در مسیر زهکشی این تالاب و هدایت آب آن به سمت زمین‌های کشاورزی گفت: تاکنون نزدیک به 4 هزار هکتار از این مسیر پر آب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به ظرفیت‌های خوب این استان در توسعه آبراه‌ها و تالاب‌ها تصریح کرد: بحران شدید کم آبی و خشک شدن تالاب‌های استان فارس را نباید به گردن خشکسالی‌ها انداخت چرا که این مساله بر اثر دخالت‌های نا‌به‌جا و غیر کارشناسانه برخی مسوولان است.

وی ابراز کرد: بحران خشک شدن تالاب‌ها گریبانگیر زیرساخت‌های دیگر کشور در زمینه‌های گازرسانی، آب‌رسانی و مراکز مسکونی می‌شود ضمن آنکه این پدیده شوم تأثیر قابل توجهی بر ایجاد گرد و غبار جوی می‌گذارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان این‌که روند خشکسالی تالاب‌ها متحمل هزینه‌های سنگین از جمله عوارض و مالیات ملی می‌شود، بیان کرد: مسوولان جامعه و متولیان امر در این استان قبل از فکر کردن به منافع خود با یک نگاه زیست محیطی علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌ها فضای دودزده شهری را کنترل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها