زمین ‌لرزه 6.8ریشتری شیلی را لرزاند

موسسه لرزه‌نگاری و زمین شناسی دانشگاه ژئوفیزیک شیلی از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 6.8 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۰۶۹

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان لرزه‌نگاری و زمین شناسی شیلی این زمین لرزه قدرتمند روز گذشته منطقه ساحلی در 45 کیلومتری شمال «کانسپسیون» را لرزاند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی شیلی که در خبرگزاری آسوشیتدپرس، هم منتشر شده است، در پی وقوع این زمین لرزه 6.8 ریشتری خطوط برق و تلفن قطع شد و هزاران تن از سکنه هم به خارج از منازل و ساختمان‌های خود آمدند و تمام شب گذشته را در فضای آزاد به سر بردند.

همچنین سازمان لرزه‌نگاری این کشور هم اعلام کرد که این زمین‌لرزه چندین پس‌لرزه هم در پی داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها 6.3 ریشتر و کوچک‌ترین آن 3.9 ریشتر قدرت داشته است.

«وینسنت نوزه» رییس سازمان امور اضطراری شیلی هم در این باره به رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرد که ما برای حفاظت از جان مردم به ویژه‌ در منطقه «کانسپسیون» از آنان درخواست کردیم تا منازل خود را تخلیه کنند. همچنین برای اسکان این افراد تعداد زیادی چادر، وسایل مورد نیاز و مواد غذایی به همراه آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی شیلی ، این دومین زمین‌لرزه قدرتمند تنها در طول یکسال در این کشور است، به طوری که سال گذشته در پی وقوع زمین لرزه 8.8 ریشتری در همین منطقه 521 تن جان خود را از دست داده و 200 هزار تن هم بی‌خانمان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها