امروز ؛ اهدای جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

عصر امروز 17 برگزیده و 37 شایسته تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حالی با حضور رئیس‌جمهور در تالار وحدت تهران مورد تقدیر قرار می‌گیرند که به گفته دبیر بیست و هشتمین دوره کتاب سال 2 بخش شعر و ادبیات داستانی برگزیده‌ای نخواهند داشت. به گزارش خبرنگار ما، حدود 20 هزار عنوان کتاب در 11 گروه در این دوره از جایزه کتاب سال مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت 261 اثر به مرحله پایانی راه یافتند و از میان آنها با احتساب 2 بخش تازه تاسیس شده 56 عنوان منتخب شدند. دوره بیست و هشتم کتاب سال هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه محتوایی تغییراتی را داشته است؛ درحوزه محتوا 2 محور «فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت» و «ترجمه قرآنی» افزوده شده است.
کد خبر: ۳۸۴۷۶۰

اما در حوزه اجرا امسال کتاب سال تغییری بنیادین داشته است به گونه‌ای که در دوره‌های گذشته این جایزه قائم به فرد بوده است و یک نفر مسوولیت نهایی را بر عهده داشته است اما امسال برای نخستین بار جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی دارای یک هیات علمی شده است.

این هیات علمی شامل منوچهر اکبری، حسین غفاری، صادق آیینه‌وند، مهدی گلشنی، حسین تقی‌خانی، کچوئیان، نصری و محمود حکیمی به عنوان اعضای حقیقی است و 2 عضو حقوقی به نام محمد اللهیاری رئیس اداره کتاب و محمدرضا وصفی مدیرکل دفتر مجامع فرهنگی وزارت ارشاد هم دارد. اما امسال همراه با بیست و هشتمین دوره کتاب سال، هجدهمین دوره جایزه کتاب جهانی سال هم برپا می‌شود و برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. برگزیدگانی که از میان 2800 عنوان کتاب شناسایی شده‌اند. در جایزه جهانی کتاب سال 11اثر در بخش مطالعات اسلامی، 6 اثر در بخش مطالعات ایرانی، یک اثر ویژه که اختصاص به مجموعه‌ای از آثار در حوزه ادبیات پایداری در خارج از ایران دارد و نیز یک پژوهشگر برتر که در حوزه مطالعات اسلام یا ایران شاخص است، معرفی خواهند شد و جایزه خود را از دست محمود احمدی‌نژاد دریافت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها