هدف از برپایی این جشنواره، ترغیب ناشران به انتشار آثار نفیس و توجه بیشتر به نسخه‌های خطی است

نمایش نفیس‌ترین کتاب‌ها و نسخ خطی ایران

نفیس‌ترین کتاب‌ها و نسخ خطی ایران از شنبه آینده در گالری گنجینه اسناد ملی ایران به نمایش در می‌آیند. علی‌اکبر اشعری، دبیر نخستین جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ایران روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پس از فراخوان جشنواره، 540 اثر دریافت کردیم و این آثار توسط برجسته‌ترین کارشناسان حوزه‌هایی مانند صنعت چاپ، نگارگری و صحافی در 2مرحله داوری شد که همزمان با برپایی نمایشگاه، 5 اثر هم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۸۴۵۴۹

او همچنین از همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری نخستین جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ایران قدردانی و ابراز امیدواری کرد دوره‌های آتی این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود. اشعری افزود: هدف ما از برپایی این جشنواره، ترغیب ناشران به انتشار آثار نفیس و دستنویس و توجه بیشتر به نسخه‌های خطی و در مجموع تولید کتاب‌های نفیس است. به گفته او، آثار رسیده به جشنواره در 4 بخش کتاب‌های هنری، کتاب‌های مقدس و مذهبی، کتاب‌های ایران‌شناسی و کتاب‌های چاپ عکسی یا نسخه برگردان (فاکسیمیله) بررسی شده‌اند.

مسعود ناصری، مدیر اجرایی این جشنواره نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران فرهنگی ایجاد شود تا ناشران به تولید کتاب‌های نفیس ترغیب شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها