استیضاح وزیر راه و ترابری غیرقانونی بود

رئیس‌جمهور: خادمان ملت از خط امام فاصله نخواهند گرفت

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که خادمان ملت ایران، سر سوزنی از خط امام و آرمان و حقیقت امام راحل‌(ره)‌ فاصله نخواهند گرفت، اظهار کرد: اگر همه قدرتمداران و دنیاپرستان بخواهند در مسیر حرکت ملت ایران، توقف و مانعی ایجاد کنند، با همه قدرت در برابر تمام دنیا و شخصیت پوشالی آنها خواهیم ایستاد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه مراسم تجدید بیعت اعضای هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: دولت و ملت ایران به طور پیوسته، تعهد، ایمان و پایمردی خود را به راه، آرمان و مکتب امام راحل اعلام می‌کند و امروز فرصتی است که به نمایندگی از ملت ایران اعلام کنیم که راه نورانی امام خمینی(ره) تا فتح قله‌های پیشرفت و عزت و تحقق همه آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۳۸۴۳۲۱

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که امروز بر همگان آشکار شده است که انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین حرکت بعد از بعثت پیامبران الهی و در مسیر کمال جامعه انسانی قرار دارد، اظهار کرد: هر روز که از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد، ملت ایران بانشاط‌تر و پرقدرت‌تر، راه و آرمان‌های متعالی انقلاب را ادامه می‌دهد.احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخلاف سایر نهضت‌ها و حرکت‌هایی که به مرور زمان انرژی اولیه‌اش تخلیه شده و آن حرکت منحرف و یا با سستی مواجه می‌شود، انقلاب اسلامی هر روز بانشاط‌تر و بالنده‌تر شده و اقدامات همه قدرت‌های فاسد عالم نیز نه‌تنها نتوانسته وقفه‌ای در حرکت تعالی‌بخش انقلاب اسلامی به وجود آورد؛ بلکه حرکت انقلاب را پرشتاب‌تر کرده است.

رئیس‌جمهور گفت: یکی از دلایل بالندگی و گسترش انقلاب اسلامی، ارتباط انقلاب با بازیابی هویت و کرامت انسانی است.احمدی‌نژاد علت دیگر نشاط و بالندگی انقلاب اسلامی را پیگیری آرمان‌هایی که انقلاب در سطح جامعه بشری دنبال می‌کند، دانست و گفت: انقلاب در مسیر آرمان‌های الهی، برپایی جامعه سعادتمند و سرشار از عدالت، عشق و توحید قرار دارد و باورمان این است که انقلاب اسلامی از ناحیه خدای متعال در مسیر برپایی جامعه جهانی تعبیه شده است، از این رو، آرمان انقلاب آرمان همه انبیاء، مصلحان و مجاهدان عالم است.

وی افزود: هرکس در هر نقطه عالم که به دنبال ارزش‌های الهی، عدالت و کرامت انسانی است، به انقلاب اسلامی علاقه‌مند بوده و آن را متعلق به خود می‌داند.

رئیس‌جمهور گفت: اگر روزگاری سردمداران استکبار سرمستانه نعره می‌کشیدند که قصد دارند انقلاب اسلامی را در کانون اصلی خود خاموش کنند، امروز انقلاب، آنها را در سراسر جهان در موضع انفعال و ضعف قرار داده و انسان‌های کمال یافته و ملت‌ها در مقابل مستکبران به حرکت درآمده و آنان را تحت فشار قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور دیروز در دیدار ائمه جماعات استان تهران هم گفت: اندیشه انقلاب اسلامی محدود در مرزهای ایران نمانده، به همه کشورها صادر شده و امروز در مسیر فتح یک به یک قله‌های عزت و پیشرفت جهانی قرار دارد.

بهترین وزیر دولت را استیضاح کردند

رئیس‌جمهور همچنین در اولین موضعگیری خود پس از استیضاح وزیر راه‌ و ترابری، با اعتقاد به این‌که روند این استیضاح، غیرقانونی بوده است، گفت: قصد داشتم این موضوع را بسیار جدی پیگیری کنم؛ اما چون در پایان برنامه پنجم توسعه، تکلیف کردند تعداد وزارتخانه‌ها را به 17 وزارتخانه کاهش دهیم، از این موضوع منصرف شدم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد که در جلسه استیضاح وزیر راه‌ و ترابری حضور نیافته بود، دیروز در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص انتخاب سرپرست برای وزارت راه و ترابری هم گفت: با توجه به این‌که ادغام وزارتخانه راه با وزارتخانه‌های زیربنایی درحال انجام است، اگر سرپرستی هم برای آن مشخص شود، موقتی است و اگر ادغام صورت گیرد، دیگر وزارتخانه‌ای به این نام وجود نخواهد داشت. نمایندگان‌مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه گذشته با 147 رای مثبت، حمید بهبهانی را از مسوولیت وزارت راه و ترابری عزل کردند؛ اما برخلاف معمول، رئیس‌جمهور و وزیر راه در این جلسه حاضر نشدند.

احمدی‌نژاد دیروز درخصوص علت نیامدنش به جلسه استیضاح وزیر راه گفت: براساس قانون اساسی و با تغییر اسامی استیضاح‌کنندگان باید 10 روز به وزیر فرصت داده می‌شد تا به مطالبات آنان پاسخ داده شود؛ اما این روند در مورد وزیر راه و ترابری اعمال نشد.وی با اشاره به تغییر 5 باره فهرست استیضاح‌کنندگان گفت: در قانون اساسی، فرصتی برای پاسخگویی وزیر به استیضاح‌کنندگان مجلس پیش‌بینی شده است تا در این زمان از خود دفاع کند، این فرصت، حق وزیر است و با یک قانون عادی نمی‌توان آن را ضایع کرد. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم می‌توانستند این استیضاح را به 10 روز پس از ارائه آخرین فهرست موکول کنند تا وزیر بتواند حرف افراد جدید را بشنود و چه‌بسا در این گفت‌وگوها، بعضی‌ها قانع شده و کنار می‌رفتند. وی افزود: مطالبی هم که به عنوان ایراد به وزیر وارد کردند، اگر به منزله ایراد باشد، صد برابر آن به استیضاح‌کنندگان وارد است.احمدی‌نژاد با بیان این‌که شاید در طول طرحی مشکلاتی به وجود بیاید، گفت: وزیر این مشکلات را بررسی و برطرف می‌کند، این طور نیست که در اجرای کار مشکلی پیش نمی‌آید، نقش وزیر این است که مشکل را پیدا و رفع کند.

وی گفت: معمولا خادمان مردم یک سال تلاش می‌کنند تا دهه فجر فرارسد و همه افراد حتی منتقدان دولت از آنان به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی تشکر کنند که در روز اول دهه فجر، مجلس این هدیه را به دولت داد و بهترین وزیر دولت را استیضاح کرد.رئیس‌جمهور افزود: درباره مجلس، نقش و عملکرد آن با مردم صحبت خواهم کرد.

وی همچنین درباره بودجه کشور گفت: لایحه آن را به ما دادند و ادامه کار مستلزم بازنگری در تمام ابعاد آن است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت مشغول بازنگری آن است تا بودجه بسیار دقیق برای برنامه پنجم توسعه تعیین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها