محورهای مواصلاتی کشور در هفته پایانی اسفند و روزهای آغازین هر سال شاهد رفت وآمد خودروهای شخصی و عمومی و جابه جایی هموطنان برای لذت بردن از مسافرت های نوروزی است
کد خبر: ۳۷۶۵۲

، اما جاده های ناامن ، وسایل نقلیه غیرمطمئن و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی همه ساله خطر همیشگی و خزنده مرگ ومیر را در جاده ها شتاب می بخشد.
به گزارش خبرنگار ما ، وقوع حوادث امروز جاده ای متعدد و تصادفات مرگبار شدید ، سقوط چند هواپیما و حادثه انفجار قطار در نیشابور در ماه پایانی سال ، حساسیت ویژه ای را در بحث امداد و نجات جاده ای برانگیخته است ؛ به گونه ای که نمایندگان مجلس این بار به طور جدی از کشاندن وزیر راه به مجلس برای پاسخگویی سخن گفته اند. افزون بر طرح نوروزی پلیس راه کشور که از 28 اسفند آغاز می شود، جمعیت هلال احمر نیز برای امداد و نجات مسافران به هنگام وقوع حوادث امروز انجام وظیفه می کند. معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این باره می گوید: مانند سالهای گذشته هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی ، پلیس راه ، وزارت بهداشت ، جمعیت هلال احمر و وزارت راه صورت گرفته است و از روزهای پایانی اسفند تا 14 فروردین طرح ویژه خود را برای امداد و نجات جاده ای در کشور آغاز می کنند. دکتر فرشید توفیقی می افزاید: هلال احمر علاوه بر 89پایگاه امداد و نجات جاده ای در این ایام پایگاه های ثابت و سیار خود را در محورهای پرخطر دایر می کند. وی ارائه خدمات پزشکی ، کمکهای اولیه درمانی و خدمات امداد و نجات را از وظایف این پایگاه ها می خواند و می گوید: 5فروند بالگرد نیز از سوی جمعیت هلال احمر برای محورهای پرخطر کشور در نظر گرفته شده است . طرحهای ویژه نوروزی تقریبا همه ساله روزهای پایانی اسفند از سوی نهادهای متولی سفر و جاده اجرا می شود، اما همه ساله شاهد تلفات و تصادفات شدید و گسترده در جاده ها هستیم و جالب این که براساس گفته کارشناسان و تایید مسوولان ، اکثر این تصادفات در 40کیلومتری نزدیک شهرها اتفاق می افتد. از سوی دیگر وزارت راه وترابری براساس قانون ، متولی اصلی پاسخگویی در قبال نارسایی های جاده ای و حمل ونقل در کشور است ، اما تاکنون علاوه بر پاسخگو نبودن در مقابل حوادث امروز متعدد روی داده در این بخش ، نسبت به بررسی وضعیت امداد و نجات جاده ای کشور نیز توجهی نداشته است . معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تصویب نشدن طرح امداد و نجات جاده ای می گوید: براساس این طرح هلال احمر، وزارت بهداشت ، راه وترابری ، صداوسیما و پلیس راه و چند نهاد و سازمان دیگر وظیفه دارند در این زمینه فعالیت کنند؛ ولی تاکنون چون این طرح تصویب نشده است ، هلال احمر هم نمی تواند بیش از آنچه در توانش هست کاری از پیش ببرد. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: در طول برنامه سوم توسعه توجه جدی به بخش حمل ونقل و راه وترابری شده و مجلس از طریق اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و فروش اوراق مشارکت و استفاده از صندوق ذخیره ارزی کمک شایانی به این بخش کرده است . حمیدرضا حاج بابایی می افزاید: درست است که تمام نارسایی ها در این باره به مدیریت راه وترابری برنمی گردد، اما آنچه مهم است این که وزیر راه مسوولیت این بخش را به عهده دارد و شخص وی مسوول است تا با اعلام کمبودها و ارائه طرحهای مناسب کارشناسی شده برای وضعیت راهها اقدام کند، اما می پرسیم تا به حال برای حل این معضلات وزیر راه چه کرده و از مجلس چه خواسته که انجام نشده است .

دلخراش ترین سوانح در ایران
زمان وزارت خرم رخ داد

یک عضو کمیسیون عمران گفت : بزرگ ترین اتفاقات و دلخراش ترین سوانح در ایران زمان وزارت خرم به وقوع پیوسته است ، لیکن در کشور ما هنوز افراد ، حاضر به قبول مسوولیت کارهای خود نیستند. محمد محمدرضایی در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: درخواست تحقیق و تفحص از فاجعه قطار در نیشابور این هفته تقدیم مجلس می شود. او افزود: به طور قطع این حادثه نیز ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی افراد مسوول بوده است . نماینده مردم بیجار در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس ششم در برخورد با افراد نالایق موفق نبود و امید است مجلس هفتم با وزیران ناکارآمد برخورد کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها