قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با تشریح تدابیر جدید برای تنظیم بازار مرغ بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اعلام کرد: با مصوبه کارگروه کنترل بازار، مرغداران مابه‌التفاوت قیمت هر لیتر گازوئیل 165 ریال تا 150 تومانی را به صورت اقساط بازپرداخت‌می‌کنند. حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با مهر گفت: افزایش قیمت مرغ در برخی استان‌ها ناشی از وقفه در تحویل سوخت گازوئیل و نبود توان نقدینگی مرغداران بابت افزایش قیمت این فرآورده سوختی است که بر این اساس، کارگروه کنترل بازار 3 تصمیم جدید اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۳۷۵۴۴۷

قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی افزود: بر این اساس، برای تنظیم بازار مرغ بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، کارگروه کنترل بازار مصوب کرده است تا مرغداران مابه‌التفاوت قیمت جدید گازوئیل (150تومان) و قیمت قدیم آن یعنی 165 ریال را به صورت اقساط بازپرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، 150 میلیون لیتر گازوئیل به قیمت 165 ریال در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفته است تا با صلاحدید وی، به مرغداری‌ها تعلق گیرد.

به گفته مدرس خیابانی، همچنین کارگروه کنترل بازار تصمیم گرفت تا یک میلیون تن گندم دامی به عنوان دان مرغ با قیمت هر کیلوگرم 170 تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا واحدهای مرغداری که نیازمند استفاده از آن هستند، منتفع شوند. به گفته وی، تسهیلات قابل توجهی در اختیار مرغداری‌ها قرار خواهد گرفت تا به تنظیم بازار مرغ بپردازند؛ این در حالی است که هم اکنون ظرفیت خالی مرغداری‌ها نیز با سیاست‌های دولت، مورد استفاده قرار گرفته به نحوی که میانگین 75 میلیون قطعه جوجه‌ریزی به 80 میلیون قطعه رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها