نرخ کرایه اتوبوس بلیتی و مترو تا پایان سال ثابت می‌ماند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به هدفمند سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: نرخ کرایه اتوبوس بلیتی و مترو تا پایان سال ثابت می‌ماند.
کد خبر: ۳۷۳۶۴۶

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با فارس به طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در بخش اتوبوس‌های بلیتی و حمل و نقل مترو تا پایان سال علیرغم اینکه هزینه‌های خودمان افزایش پیدا می‌کند، هیچ نوع افزایش نرخ کرایه نخواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نرخ‌ها طبق روال معمول سالانه در شورای اسلامی شهر تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در سال 90 تغییراتی در نرخ کرایه‌ها خواهیم داشت.

وی در مورد تغییر نرخ کرایه تاکسیرانی و اتوبوس‌های بخش خصوصی ، گفت: با توجه به اینکه قیمت قطعی سوخت را پیش از این نمی‌دانستیم؛ در حال حاضر با مشخص شدن قیمت سوخت بررسی کارشناسی کرده و با رعایت حقوق شهروندان افزایش نرخ‌ها را بررسی می‌کنیم.

تشکری ‌هاشمی اضافه کرد: در این زمینه باید تصمیم‌ها و برنامه منطقی داشته باشیم و همچنین باید حقوق رانندگانی که این کار شغلشان است لحاظ شود؛ تلاش می‌کنیم که با تعیین میزان تأثیر تغییر نرخ سوخت و جابه‌جایی پیشنهادات لازم را به شورای شهر ارائه کنیم و در شورا این موضوع مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که در بخش اتوبوس‌های ریالی افزایش قیمت خواهید داشت، گفت: در بخش خصوصی به هر شکل باید نحوه جبران هزینه‌ها مشخص شود. در بخش اتوبوس‌ های خصوصی و تاکسیرانی میزان تأثیر نرخ سوخت بر کرایه‌ها آنالیز می‌شود و این موضوع را در شورا و فرمانداری به نمایندگی از دولت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گفته تشکری هاشمی، متناسب با سیاست‌های دولت تغییراتی را هر چند اندک در بخش خصوصی خواهیم داشت. در بخش‌های وابسته به شهرداری با توجه به افزایش هزینه‌ها افزایش نرخ نخواهیم داشت و تا پایان سال نرخ‌ها ثابت می‌مانند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که:«چه میزان کرایه‌ها در بخش خصوصی افزایش می‎یابد؟» گفت: افزایش نرخ در دو بخش مورد توجه است یک بخش زندگی فعالان حوزه حمل و نقل است که آنها هم مانند سایر شهروندان ایرانی از یارانه‌هایی که شارژ می‌شود برخوردار خواهند بود، به نوعی افزایش هزینه‌ها بر زندگی عادی این افراد با شارژ اعتباری از سوی دولت انجام می‌شود؛ پیش‌بینی شده که تناسب لازم وجود داشته باشد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخش دوم مربوط به تغییراتی است که برای انجام کار و مأموریت‌ ها انجام می‌دهند ، گفت: در حال حاضر این تغییرات شامل سوخت می‌شود؛ ما امیدواریم دولت با اعمال نظارت لازم مبنی بر عدم افزایش نرخ سایر کالاها و خدمات این تغییرات صرفا در سوخت محدود شود.اگر صرفاً تغییرات در سوخت محدود شود طبیعتاً دامنه تغییرات جزئی خواهد بود اگر این کنترل‌ها اعمال نشود ما شاهد افزایش نرخ می‌شویم.

تشکری هاشمی در خصوص دریافت یارانه 26 میلیارد تومانی از دولت در بخش مترو و اتوبوسرانی، گفت: 10 ماه است که در حال پیگیری برای دریافت یارانه‌ها در این بخش هستیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به آخرین جلسه‌ای که با مسئولان امر داشته‌اند اشاره کرد و گفت: پیگیری ‌های لازم صورت گرفته و قول دادند به‎زودی بخشی از یارانه بلیت مترو و اتوبوس پرداخت شود.

وی با بیان اینکه یارانه بلیت مترو و اتوبوس برای سال جاری 130 میلیارد تومان (70 میلیارد تومان برای اتوبوسرانی و 60 میلیارد تومان برای مترو) است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است 26 میلیارد تومان پرداخت شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص زمان پرداخت این مقدار از یارانه‌ها گفت: وقتی یارانه‌ای را وصول کنیم حتماً اعلام می‌کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این 26 میلیارد تومان یارانه از 130 میلیارد تومان است، گفت: تقریباً 20 درصد از یارانه پرداخت می‌شود و ما انتظار داریم 80 درصد الباقی نیز پرداخت شود ضمن اینکه همه این موارد به قبل از هدفمندی یارانه‌ها و آنچه دولت قول داده که بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان نظام جبرانی بگذارد باز می‌گردد. ما انتظار می‌کشیم که هم 20 درصد یارانه را زودتر دریافت کنیم و هم 80 درصد الباقی را و هم اینکه بسته حمایتی که در مورد حمل و نقل عمومی گفته‌اند محقق شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که با هدفمندسازی یارانه‌ها هجوم به سمت حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود آیا تدابیری صورت گرفته تا شهروندان کمتر دچار مشکل شوند، گفت: هرچه در توان داریم برای اجرای درست طرح هدفمندی یارانه‌ها به کار می‌بریم و حتی از یک واگن و اتوبوس هم صرف‎نظر نمی‌کنیم و از 100 درصد ظرفیت استفاده می‌کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه طبیعی است که اگر این تعداد از ناوگان پاسخگوی نیاز نباشد طبیعتا به کمک بیشتری از دولت نیازمندیم ، گفت: باید ناوگان بیشتری بدهند تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص استفاده 2 میلیارد دلاری متروی کلانشهرها از حساب ذخیره ارزی گفت: از سال گذشته این قانون به تصویب رسیده که دائما در ارتباط با آن با نمایندگان مجلس، دولت و سازمان‌های نظارتی همکاری داشته‌ایم. امیدواریم عزیزان در دولت در این خصوص عنایت بیشتری داشته باشند. امروز 95 درصد صرفه‌جویی در انرژی یعنی همان اهداف هدفمند‌سازی یارانه‌ها وقتی ما می‌توانیم با توسعه مترو در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنیم باید این کار را انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها