مدیرکل سلامت و آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، از ایجاد اتاق بهداشت در 8700 مدرسه خبر داده و اعلام کرده است: در سایر مدارس تازه‌تاسیس نیز بزودی اتاق بهداشت تعبیه می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۶۳۲

حسن ضیاءالدینی درباره این‌که اتاق‌های بهداشت قرار است در مدارس چه اقداماتی انجام دهند و چرا مدارس فرسوده و قدیمی از وجود این اتاق‌ها محروم مانده‌اند، خبری نداد، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که این اتاق‌ها تضمین‌کننده رعایت بهداشت فردی و عمومی بین دانش‌آموزان خواهد بود.

تصمیماتی مانند اتاق بهداشت در نظام آموزش درحالی اتخاذ می‌شود که مجریان بهداشت در بسیاری از نواحی کشور هنوز کارشان را آغاز نکرده‌اند و 80 درصد مدارس بویژه در شهرستان‌ها از وجود مربی بی‌نصیب مانده‌اند.

مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش که از افزایش تعداد اتاق‌هایی با عنوان بهداشت خبر می‌دهد، هنوز درباره علت به تعویق افتادن قرارداد معین صدها مربی بهداشت چیزی نگفته است.

به گفته این مربیان بهداشت که به خاطرخلف وعده وزیر آموزش و پرورش بارها از شهرستان‌های کوچک روانه تهران شده‌اند، در بسیاری از مدارس کشور دانش‌آموزان از لحاظ رعایت بهداشت فردی چنان وضعیت تاسف‌باری دارند که ابتلا به شپش و اختلالات ژنتیک در شمار ساده‌ترین بیماری‌های دانش‌آموزان است. با چنین وضعیتی گویا قرار است شمار معدودی از مدارس در شهرهای بزرگ مانند شمال تهران به اتاق‌های لوکس بهداشت تبدیل شوند.

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش که پیش از این، قول توزیع دهان‌شویه و نان غنی‌شده و شیر داده بود، هنوز نتوانسته این طرح‌ها را به صورت سراسری اجرا کند و اعلام خبر اتاق بهداشت این سوال شکل می‌گیرد که وقتی بیشتر مدارس بدون مربی مانده‌اند، هدف ازاتاق‌های بهداشت در مدارس چیست؟

کتایون مصری
گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها