مصطفی محمدنجار ، وزیر کشور گفت: بعد از حوادث تروریستی اخیر در جلسه‌ای در وزارت کشور تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از جان دانشمندان و متخصصان طراحی کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۷۱۰۶۶

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار در حاشیه سفر به شهریار در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دستگیری عوامل ترور دو استاد دانشگاه اظهار کرد: ملت ایران می‌دانند که استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل از پیشرفت ایران عصبانی هستند و به همین علت سرویس‌های جاسوسی آنها مانند موساد، CIA ،MI6 دست به عملیات‌های تروریستی می‌زنند.

نجار افزود: عملیات تروریستی دو دانشمند نخبه ایرانی نشان از سردرگمی دشمنان ملت ایران دارد اما قطعا دشمنان باید بدانند مردم کشور ما با این عملیات‌های تروریستی عزم خود را برای ادامه راه و توسعه و پیشرفت بیشتر جدی می‌کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم کشور ما حیله‌های دشمن را شناخته‌اند. چرا که دشمن از سویی قطعنامه صادر می‌کند و اسامی دانشمندان ایرانی را در قطعنامه‌ها فاش می‌کند و از سوی دیگر عوامل آنها دست به ترور همان دانشمندان می‌زنند و این موضوع دست دوگانه دشمن را رو کرده است.

نجار اظهار کرد: مقامات امنیتی و اطلاعاتی کشور درخصوص پیگیری ترور دو دانشمند ایرانی اقدامات خوبی را انجام دادند و در وزارت کشور و اطلاعات و سایر بخش‌های مربوطه اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

نجار گفت: جلسه ویژه‌ای بعد از این حوادث تروریستی در وزارت کشور برگزار شد و تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیدیم و در این جلسه برنامه ریزی‌های جدیدی برای حفاظت از جان دانشمندان و متخصصان طراحی کرده‌ایم.

محمدنجار اظهار کرد: ما اکنون در حال پیگیری دستگیری عوامل و عناصر این ترورها هستیم که برخی از این عناصر دستگیر شدند که در اعترافاتی که داشته‌اند دست عوامل دشمن صهیونیستی کاملا روشن است.

وزیر کشور همچنین اظهار کرد: ملت عزیز ایران مطمئن باشند تا گرفتن خون شهید شهریاری، خادمان این شهدا دست از تلاش برنمی‌دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از شورای شهر، فرماندار و شهردار شهرستان شهریار گفت: امروز همزمان شاهد افتتاح حدود صد پروژه عمرانی هستیم که بنده 3 پروژه را امروز در این شهرستان افتتاح کردم.

محمدنجار افزود: حجم کار نسبت به گذشته بسیار بالا است و مقایسه حجم پروژه‌های دولت نهم و دهم با دوره‌های قبلی تصاعدی است.

نجار با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در شهرستان شهریار تصریح کرد: فرهنگسرای غدیر 12 هزار مترمربع مساحت دارد و حدود 2 هزار و 500 متر مربع فضای مناسب فرهنگی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان دارد و 3 میلیارد تومان برای این پروژه عمرانی هزینه داشته است.

وی همچنین به پروژه استخرشنا که امروز توسط وی افتتاح شد، اشاره کرد و گفت: این پروژه یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

وزیر کشور همچنین افتتاح کمربندی امیرکبیر که شهریار را به رباط کریم وصل می‌کند را نیز از دیگر پروژه‌های مهم افتتاح شده عمرانی در این شهرستان دانست.

محمدنجار افزود: کمربندی امیرکبیر 3.5 کیلومتر است که 3 میلیارد تومان برای ساخت این کمربندی هزینه شده است و تاثیر زیادی در روان سازی ترافیک منطقه دارد.

نجار اظهار کرد: شور و نشاط خاصی برای عمران در شهرستان شهریار وجود دارد و دولت نهم و دهم راهبرد خود را خدمتگزاری به مردم می‌داند و مردم قدرشناس زمانی که می‌بینند مسوولان خدمتگزاری می‌کنند به موقع با حضور خود قدرشناسی خود را نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: شهریار منطقه‌ای است که در دفاع مقدس پیشتاز بوده و شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره این‌که در صورت استمرار وضع هشدار در تهران تمهید وزارت کشور برای مردم تهران چه خواهد بود؟ گفت: ما تاکنون در کارگروه مربوطه که در استان تهران به این منظور تشکیل شده است اقدامات خوبی انجام داده‌ایم که از جمله این اقدامات توصیه‌های ایمنی، بستن کارخانجات و طرح زوج و فرد بوده که دیروز و امروز طرح زوج و فرد به شدت پیگیری شده است.

محمدنجار اظهار کرد: امروز گزارش ویژه‌ای تهیه شده که در جلسه هیأت دولت به رییس جمهور ارائه خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مدتی است بارندگی نداریم و میزان آلایندگی بالا است و این مسأله برای کودکان و کهنسالان و کسانی که دارای عارضه قلبی هستند، مضر است لذا توصیه می‌کنم مردم موارد توصیه شده را رعایت کنند.

محمدنجار یادآور شد: مردم کلان شهر تهران برای کمک به جان خود و دیگران حتی المقدور خودروهای خود را خارج نکنند و در نقاط شلوغ رفت و آمد کم باشد و اگر لازم شد خودروها را خارج کنند و به توصیه‌های پلیس دقت کنند.

وی گفت: امروز گزارش تهیه شده به رییس جمهور ارائه می‌شود و اگر دولت تصمیم جدیدی ارائه کند، اعلام خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: باید محیط‌های آلاینده را تعطیل و رفت و آمد خودرو را کم کنیم و محدودیت‌های ترافیکی را قائل شویم تا این مشکل برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها