بیست و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بین المللی جام تختی با درخشش کشتی گیران جوان ایران همراه بود.در این دوره از مسابقه ها که 162کشتی گیر از 12کشور حضور داشتند
کد خبر: ۳۶۹۲۷

تیم کشتی ایران با اقتدار کامل و با کسب 6مدال طلا و یک نقره به قهرمانی رسید. مجید خدایی در 84کیلو و علی اصغر بذری در 66کیلو را باید ستاره های مسابقه های بیست و چهارمین دوره جام تختی نامید.

حوادث امروز

کیفیت رقابت های وزن 55کیلو با حضور تمامی سرمایه های داخلی و تعداد پرشماری از کشتی گیران سرشناس خارجی از کشورهای امریکا ، روسیه ، ترکیه و...از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و طی مبارزات 2روزه حوادث امروز متعددی در این وزن به وقوع پیوست . شکست بابک نورزاد ، نایب قهرمان جهان در سال 2001 مقابل آرستین چیتین از ترکیه از نتایج غیرمنتظره ای بود که به دلیل اشتباه در نحوه کشتی گرفتن با حساب 4-3 در کارنامه نورزاد ثبت شد. این تنها حادثه این وزن نبود. این کشتی گیر ترکیه ای همچنین توانست سام هنسون ، کشتی گیر سرشناس امریکایی و برنده مدال طلای جهان در سال 1998 و نایب قهرمان المپیک سیدنی را نیز با حساب 5 - 4 از دور رقابت ها حذف کند. جالب است بدانید این کشتی گیر ترک خود با شکست 5-2 مقابل زوم باتور از مغولستان از رسیدن به دیدار پایانی بازماند.

شکست طیبی و هارون دوغان

در وزن 60 کیلو نیز شاهد مبارزات دلپذیر و پرهیجانی از سوی مدعیان داخلی و خارجی بودیم . مهمترین حادثه این وزن پیروزی مسعود مصطفی جوکار مقابل هارون دوغان ، دارنده 2 مدال طلا و نقره جهان بود که جوکار با نمایشی خیره کننده و با زیرگیری های بی نقص خود توانست 6بر 4 این مسابقه حساس را به سود خود تمام کند. شکست 3بر صفر بهنام طیبی از دیگر نتایج قابل توجه وزن 60 کیلو بود.

درخشش بذری

در وزن 66 کیلو حضور یک روسی نام آشنا به نام اومالاتف که 2 سال پیش در فینال جام تختی به سختی و با نتیجه 4بر 3 مغلوب علیرضا دبیر شد ، نوید رقابت های دلچسبی را با قهرمانان ایرانی می داد ، ولی حسن طهماسبی خیلی زود پرونده او را با حساب 6 - 4 بست اما این کشتی گیر نیز نتوانست تا فینال راه پیدا کند و در مقابل علی اصغر بذری به شکست غیرمنتظره 5 بر یک تن داد. بذری در نبود علیرضا دبیر خوش درخشید و در فینال نیز با اقتدار از سد حسن آرین گذشت.

قهرمانی حبیبی در حضور حاجی اف و یوکسل شانلی

در وزن 74 هادی حبیبی نبود مهدی حاجی زاده را با نمایشی مقتدرانه به فراموشی سپرد. در حالی که 2حریف امریکایی به نام بلاکمن و جوهسکت قهرمان جام دیوید شولتز و کشتی گیر سرشناس داخلی همچون ، جلال لطیفی ، مجید محمدی ، مهدی برائتی ، سعید واگذاری ، میثم امینی ، محمدباقر عالی در کنار عیسی حاجی اف روس ویوکسل شانلی از ترکیه در صحنه حضور داشتند ؛ اما حبیبی دیدار فینال را با علی اف روس برگزار کرد. پیروزی 3بر صفر حبیبی مقابل یوکسل شانلی برنده مدال برنز جهان در سال 1999 ، شکست 6بر صفر مجید محمدی برابر عیسی حاجی اف نایب قهرمان جهان ، برتری 3بر یک مهدی صادق نژاد مقابل جو هسکت امریکایی و ناکامی جلال لطیفی مقابل مهدی برائتی با حساب 5بر صفر و شکست این پیروز مقابل هادی حبیبی با نتیجه 4بر صفر حکایت از فشردگی رقابت های این وزن دارد. هادی حبیبی در فینال نیز با ارائه کشتی تحسین برانگیز توانست علی اف روس را 4بر 2 شکست دهد.

خدایی مرد اول 84کیلو

در وزن 84کیلو مجید خدایی در حضور تمام مدعیان سرشناس داخلی همچون فریدون قنبری ، پژمان درستکار، سعید ابراهیمی و امیرمراد گنجی نمایش پرقدرتی را بروز داد. در حالی او مرد اول این وزن نام گرفت که توانست 2پیروزی با ارزش به علامت شایستگی مقابل پژمان درستکار و فریدون قنبری به دست آورد.

خالقی فر ، شگفتی ساز 96کیلو

در وزن 96 کیلو با آن که 3کشتی گیر از ترکیه در جمع میهمانان حاضر بودند ، اما دیدار فینال را محمدحسین خالقی فر با امین مردانی برگزار کردند. در این وزن محمدحسین خالقی فر ، چهره درخشانی از خود به نمایش گذاشت . از نتایج قابل توجه او پیروزی با ضربه فنی مقابل جعفر دلیری و برتری 3بر 2 برابر محمدهادی پورعلیجان ، دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال 2003 ترکیه بود که این نتیجه یکی از حوادث امروز قابل توجه این وزن نام گرفت.

رده بندی نفرات برتر اوزان هفتگانه کشتی آزاد جام تختی

55 کیلو :
1- نروم باتور (مغولستان)
2- محمد اصلانی (ایران)
60 کیلو: مسعودمصطفی جوکار
66 کیلو: علی اصغر بذری
74 کیلو :
1- هادی حبیبی (ایران)
2- علی اف (روسیه)
84 کیلو : مجید خدایی
96 کیلو: محمدحسین خالقی فر
120 کیلو: فردین معصومی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها