در چهارمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران

برترین هنرمندان و گروه‌های موسیقی و آیینی معرفی شدند

هنرمندان و گروه‌های موسیقی و آیینی برتر چهارمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، روز جمعه در مراسم اختتامیه این جشنواره در گرگان معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۶۹۱۰۰

به گزارش ایرنا،در این مراسم که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان در گرگان از سه هنرمند برتر و سه استان برترشرکت کننده در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری و همچنین گروه‌های موسیقی و آیینی شرکت کننده در جشنواره تجلیل به عمل آمد.

در مراسم مزبور ازمسعود داستان پور در رشته طلاکوبی وفولادسازی از استان اصفهان،سید مسعود موسوی در رشته ملیله سازی از استان زنجان و عبدالله گلردی در رشته لاک تراشی از استان مازندران با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد و اصفهان، گیلان و آذربایجان شرقی نیز از استانهای برتر شرکت کننده در جشنواره بودند.

همچنین دراین مراسم از گروه‌های موسیقی استانهای گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، کردستان، هرمزگان، خوزستان، قزلباش رامیان، سیستان و بلوچستان، محلی گلستانه، قزاق، ترکمن و کتولی که در مدت برگزاری این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند، تقدیر شد.

در این آیین مسوولان برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از غرفه‌های برپا شده از قبیل غرفه سوغات گرگان و مازندران، غرفه آش آذربایجان، دوغ گرگان، غرفه غذاهای دریایی، سوغات همدان و آلاچیق ترکمن و قزاق، سیاه چادر اردبیل، خوزستان و عشایر گلستان، غرفه طبیعت گرگان، محلی گلستانه، ماکت بافت قدیم گرگان و تاریخ استرآباد با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آوردند.

همچنین غرفه شبکه اطلاع رسانی واگو، بوم کلبه ترکمن،موسسه گردشگری سیدین،دفتر خدمات مسافرتی، آموزشی بال گستر پژواک، کانون آگهی و تبلیغات کاوش، اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، استان ایلام، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، اردبیل، مرکزی و گیلان، انجمن امور صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان، ریاست جامعه هتل داران و مهمانپذیرداران، کودک و آشنایی با میراث کهن، ستاد عفاف و حجاب و تمدن نوین گلستان نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

جشنواره سراسری فرهنگ اقوام ایران زمین از 30 آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان درگرگان آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها