نخست وزیر لبنان فردا به ایران می آید

سعد حریری نخست وزیر لبنان فردا ( شنبه ) در راس هیاتی از مقامات ارشد این کشور از جمله پنج وزیر کابینه ، در نخستین سفر رسمی خود به ایران ، وارد تهران خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۹۰۹۳

به گزارش ایرنا از بیروت ، سعد حریری در این دیدار که دو روز به طول خواهد انجامید با مقامات کشورمان از جمله محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

احتمال دیدار کوتاه حریری از اصفهان در حاشیه این سفر نیز وجود دارد.وی پیش از این یک بار برای انجام امور پزشکی به همراه پدرش رفیق حریری به ایران سفر کرده است.

غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان پیرامون سفر نخست وزیر لبنان به ایران گفت: این نخستین سفر رسمی سعد حریری به عنوان نخست وزیر به ایران است و در راستای تقویت همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف انجام می‌ گیرد.

وی پیرامون همکاری های ایران با لبنان با توجه به بحران فعلی این کشور، گفت: ایران از قبل نیز آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلف اعلام کرده بود.

یک دیپلمات عرب در بیروت در سخنانی که روزنامه لبنانی اللواء آن را منتشر کرد ، اعلام کرد : دیدار حریری از ایران در چارچوب حمایت از تحرک سوریه و عربستان و تلاش ترکیه و قطر برای حل بحران دادگاه بین المللی ویژه لبنان و مسایل ناشی از آن مانند صدور کیفرخواست و شاهدان دروغین در پرونده تحقیق بین المللی صورت می گیرد.

سفر نخست وزیر لبنان به تهران پس از سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به بیروت است که مهرماه صورت گرفت و در آن هفده توافقنامه همکاری مشترک امضا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها