jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۳۶۸۹۱۴   ۰۱ آذر ۱۳۸۹  |  ۱۹:۰۰
  مصرف مقداری نان خشک، نان سوخاری یا بیسکویت نیم ساعت قبل از صرف صبحانه به کاهش تهوع کمک می‌کند. بهتر است مادران وعده‌های غذایی را به آهستگی و در مدت زمانی حدود 20 دقیقه صرف کنند. همچنین بهتر است مادران تا حد امکان از غذاهای نفاخ و حجیم (آش و سوپ‌ها) و نوشابه‌های گازدار کمتر استفاده کنند. مصرف روزانه حدود10 لیوان مایعات مانند آب، چای کم رنگ و دوغ برای مادران باردار توصیه می‌شود. زنان باردار بهتر است برای جلوگیری از یبوست از غذاهایی مانند نان سبوس‌دار، سنگک، میوه، سبزی‌های تازه و آلو در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند پرتقال، لیمو ، سبزی‌های تازه، گوجه فرنگی و... نیز همراه غذا توصیه می‌شود. از مصرف چای حداقل نیم ساعت قبل و 2 ساعت پس از صرف غذا به منظور جلوگیری از کاهش جذب آهن خودداری شود. فعالیت‌های بدنی سبک مانند پیاده روی نیز برای حفظ سلامت و تسهیل زایمان زنان باردار لازم است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر
كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

بررسی‌ها نشان می‌دهد سویه دلتای ویروس كرونا نسبت به انواع قبلی مسری‌تر بوده و كودكان بیشتری را به‌صورت علامت‌دار مبتلا می‌كند

كودكان دلتایی؛ مبتلا و ناقل

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر