قاتل از قصاص نجات‌یافت

ازدواج مانند سریال در مسیر زاینده‌رود

با تلاش هیات صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، جوانی که به اتهام قتل یک دختر 16 ساله در یک قدمی قصاص قرار داشت، از مرگ حتمی نجات یافت. پدر مقتول پس از ازدواج با مادر عامل قتل، از حقوق قانونی خود گذشت و با اعلام رضایت پرونده برای رسیدگی به جرم عمومی به دادگاه ارسال شد.
کد خبر: ۳۶۸۴۵۹

به گزارش «جام‌جم»، غروب 27 مهر سال 86 صاحب باغی در فردوسیه شهریار با مشاهده جسد دختر جوانی در این محل، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کرد و ماموران با حضور در محل با جسد دختر 16 ساله‌ای که با ضربات سنگ به قتل رسیده بود، مواجه شدند.

با دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و شناسایی خانواده مقتول، پرونده در پلیس آگاهی شهریار بررسی شد و با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آمد مشخص شد جوانی به نام امید با این دختر در ارتباط بوده است.

در حالی که دستور قضایی برای بازداشت امید صادر شده بود، وی 2 روز پس از جنایت خود را به پلیس معرفی کرد و با اعتراف به قتل دختر 16 ساله گفت: از چندی پیش با خدیجه (مقتول)‌ ارتباط پنهانی داشتم و زمانی که او اصرار کرد با یکدیگر ازدواج کنیم تا آبروی خانوادگی‌اش حفظ شود، من نیز به دلیل داشتن همسر، او را به قتل رساندم.

محاکمه و حکم قصاص

با اعتراف متهم و بازسازی صحنه جنایت پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و پس از محاکمه متهم در شعبه 74 دادگاه کیفری، وی با درخواست قصاص از سوی پدر مقتول به مجازات مرگ محکوم شد که حکم صادره در شعبه 37 دیوان عالی کشور تایید و هفته گذشته برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. با تشکیل جلسه هیات صلح و سازش و تلاش قاضی جابری‌ دادیار اجرای احکام و پورمکری عضو این هیات، پدر مقتول به شرطی حاضر به گذشت از حقوق قانونی خود شد که با مادر متهم که چند سال پیش به دلیل اعتیاد همسرش از او جدا شده بود، ازدواج کند.

با پیشنهاد ازدواج از سوی پدر مقتول، مادر متهم نیز این پیشنهاد را پذیرفت و پس از عقد، پدر دختر 16 ساله رضایت خود را اعلام کرد. با ثبت رضایت و نجات جوان متهم به قتل از مجازات قصاص، دادیار اجرای احکام پرونده را به دادگاه جزایی ارسال کرد تا در خصوص مجازات عمومی جرم تصمیم‌گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها