معاونت دانشجویی وزارت علوم آخرین مهلت ارائه درخواست کتبی دانشجویانی را که متقاضی مهمان شدن در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری هستند، پایان آبان‌ماه اعلام کرد. معاونت دانشجویی وزارت علوم در اطلاعیه‌ای با تشریح وظایف متقاضی، دانشگاه‌های مبدأ، مقصد و همچنین نظارت عالی بر عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، تمامی متقاضیان مهمان و انتقال را به مطالعه دقیق آیین‌نامه و دستورالعمل مربوطه یادآور شده و با نهی آنها از هرگونه مراجعه حضوری به حوزه ستادی وزارت علوم یادآور شده است: متقاضیان مهمان و انتقالی تنها به دانشگاه‌ها و موسسات مبدأ و مقصد در تاریخ‌های مشخص شده مراجعه کنند.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۰

این اطلاعیه می‌افزاید: دانشجو باید تقاضای خود را برای مهمان شدن در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در آبان‌ماه به صورت کتبی به آموزش دانشگاه یا موسسه مبدأ تقدیم و تا پایان وقت اداری روز 15 آذرماه منتظر دریافت پاسخ از دانشگاه و یا موسسه خود باشد. همچنین دانشجوی متقاضی مهمان برای استان تهران باید درخواست خود را با توجه و بررسی کامل شرایط علمی دانشگاه مقصد و شرایط خویش ارائه و دانشگاه یا موسسه‌ای را برای مهمان شدن انتخاب کند که بیشترین امکان مهمان شدن در آن وجود دارد.

معاونت دانشجویی وزارت علوم با تاکید بر این‌که دانشجوی متقاضی، مسوول درستی اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط خود است خاطرنشان کرده است: دانشجو در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده، امکان مهمان شدن را از خود سلب خواهد کرد. در ادامه این اطلاعیه در خصوص وظایف دانشگاه مبدأ در امر مهمان شدن و انتقال دانشجویان آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات مبدأ موظفند تمامی درخواست‌های دانشجویان را در آبان‌ماه پذیرفته و پاسخ را حداکثر تا پانزدهم آذرماه به دانشجو و در صورت موافقت با تقاضا به دانشگاه مقصد نیز ارسال کنند که این درخواست‌ها شامل دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) ورودی سال 86 و بعد از آن می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین در این خصوص دانشگاه‌ها و موسسات باید آدرس محل سکونت خانواده دانشجو را با توجه به آدرسی که دانشجو با آن در آزمون سراسری شرکت کرده تطبیق داده و در صورت صحت، تقاضای مهمان شدن دانشجو را بپذیرند.

اعلام نتایج نقل و انتقال 15 دی

در بخش دیگری از اطلاعیه معاونت دانشجویی وزارت علوم در‌خصوص وظایف دانشگاه مقصد آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات مقصد موظفند تمامی درخواست‌ها را تا پایان آذر برای نیمسال دوم تحصیلی پذیرفته و پاسخ آن را حداکثر تا پایان 15 دی‌ماه به دانشجو و دانشگاه مبدأ ارسال کنند که طبق مفاد آیین‌نامه معدل کل دانشجویان متقاضی مهمان شدن باید حداقل 13 باشد. دانشگاه و موسسه برای دانشجویان نیمسال اول ـ که فاقد معدل هستند ـ باید تعهدی مبنی بر کسب میانگین حداقل 13 اخذ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها