رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد

متلاشی شدن 941 باند تهیه و توزیع مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال941 باند توزیع مواد مخدر در کشور شناسایی و متلاشی شده است.
کد خبر: ۳۶۶۶۵۱

 به گزارش ایرنا، سرتیپ 'حمیدرضا حسین آبادی' عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دراین رابطه 130 هزار نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی گفت: از اعضای باندهای متلاشی شده در سال جاری، 14 تن هرویین، دو تن مرفین، 185 تن تریاک و 28 تن سایر مواد افیونی کشف و ضبط شده است.

وی در زمینه کشف مواد مخدر صنعتی نیز افزود: امسال 617 کیلوگرم شیشه با 17 درصد افزایش در میزان کشفیات نسبت به سال گذشته به همراه سه میلیون انواع قرص‌های روانگران با بیش از صد درصد رشد از قاچاقچیان به دست آمده است.

حسین آبادی، عمده مبارزه پلیس با مواد مخدر را مقابله با دسترسی آسان به مواد مخدر اعلام کرد و گفت: اولویت اصلی پلیس انسداد مبادی ورودی و مرزها، تقویت یگانهای مرزی، تقویت ایستگاه‌های گشت و بازرسی و تجهیز به انواع تجهیزات مدرن و سگ‌های موادیاب، برخورد با شبکه‌های اصلی توزیع مواد مخدر، پاکسازی نقاط آلوده و ناامنی این مناطق برای توزیع کنندگان شهری است.

وی اظهارکرد: همچنین راه اندازی اردوگاه‌های کار اجباری برای قاچاقچیان خرد و جمع آوری این افراد از زندانها و سایر نقاط و کنترل و نظارت بر این افراد در اردوگاه‌ها از برنامه‌های مهم است و در این زمینه در تهران، خراسان، فارس، اصفهان و سیستان و بلوچستان این اقدام در مرحله اول اجرا می‌شود.

وی با برشمردن فعالیت‌های ماه جاری این نیرو در کشور در مرزها برای مبارزه با قاچاق موادمخدر گفت: طی ماه جاری 200 کیلوگرم شیشه کشف و در این زمینه 23 نفر دستگیر شدند.

وی افزود: نگاه کلی این نیرو قطع ارتباط قاچاقچیان با معتادان است و به همین منظور کارت‌های هوشمند برای شناسایی و درمان معتادین و درمان آنها با شربت اعتیاد در دستور کار قرار گرفته که برای این منظور تاکنون افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین آبادی در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان غربی گفت: این استان به عنوان استان مرزی برای خروج مواد مخدر سنتی و ورود مواد مخدر صنعتی و قرص‌های اکستازی مطرح است و در این زمینه فعالیت نیروی انتظامی استان در مقابله با قاچاق ستودنی است.

وی افزود: در آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی هفت تن و 327 کیلوگرم مواد مخدر کشف و در این رابطه 20 هزار و 913 نفر قاچاقچی خرد و عمده دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: طی این مدت 72 باند قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی شده که نسبت به سال قبل که 43 باند متلاشی شده بود تا 40 درصد رشد در کشف را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی محل عبور و ترانزیت خودروها از خارج به داخل و برعکس است که طی دو هفته گذشته با کنترل مرزهای خروجی نیروی انتظامی، توانست در آذربایجان غربی چندین شبکه قاچاق شیشه از ایران به سوریه و مالزی را کشف و در این رابطه هشت قاچاقچی شامل دو زن و شش مرد را دستگیر کند.

حسین آبادی افزود: همزمان با کشف این محموله در پایانه تهران نیز 41 کیلوگرم شیشه از 9 قاچاقچی کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 22 آشپرخانه تولید مواد مخدر صنعتی در آذربایجان غربی طی ماه جاری کشف شده است.

وی ادامه داد: همکاری بسیار مطلوبی با پلیس ترکیه و ایران در زمینه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر وجود دارد و این امر باعث شده که عمده اموال توقیف شده از قاچاقچیان کشور در استان مرزی آذربایجان غربی باشد.

وی همچنین کیفیت بالای امنیت در مرزهای استان را قابل قدردانی خواند و گفت: طی بازدید امروز از مرزهای استان شاهد ارتقای امنیت در کنترل ترددهای مرزی و مبادی ورود و خروجی بودیم.

رئیس پلیس مواد مخدر کشور به منظور بازدید از توان نیروی انتظامی آذربایجان غربی در مقابله با قاچاق به این استان سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها