در دانشگاه تهران ثابت شد

کاهش اثرات مخرب بنزین بر خون با انار

خبر سلامتی

آب انار ،شادی‌بخش و مقوی قلب

یک متخصص تغذیه با اشاره به فواید مصرف انار، این میوه را خون‌ساز و شاداب‌کننده رنگ پوست صورت دانست و گفت: آب انار شادی‌بخش، مفرح و مقوی قلب و معده است.
کد خبر: ۳۶۵۷۱۱

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس افزود: از نظر طب قدیم ایران، میوه انار سرد و قابض است و پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است. به گفته این متخصص تغذیه انار شیرین، ادرارآور و ملین‌مزاج است و برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید بوده و ترشح صفرا را زیاد و اسهال را برطرف می‌کند. وی با بیان این که انار خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است، توضیح داد: انار صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و مصرف آن برای افزایش وزن نیز مفید است.

تزئین ناخن‌ها با نگین و حلقه خطرناک است

یک متخصص پوست و مو با هشدار نسبت به تزئین ناخن‌ها با وسایل زینتی مانند نگین و حلقه گفت: در صورتی که اجسام با این نوع ناخن‌ها برخورد کنند، باعث خونریزی زیر صفحه ناخن شده و منجر به از دست رفتن زیبایی آنها می‌شوند.

دکتر غلامحسین تشکری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر خطراتی که استفاده از این نوع وسایل زینتی برای ناخن‌ها به همراه دارد، افزود: گاهی صرفا در نظر گرفتن زیبایی این وسایل تزئینی روی ناخن‌ها، خانم‌ها را از خطرات و پیامدهای آن غافل می‌کند.

وی با بیان این‌ که با یک غفلت یا بی‌احتیاطی ممکن است ناخن‌های ما دیگر زیبایی خود را نداشته باشند، تصریح کرد: اگرچه استفاده از نگین یا حلقه در قسمت‌هایی از ناخن که از بسترش جدا و از نوک انگشت نیز خارج شده است معمولا اشکالی ایجاد نمی‌کند، اما در صورتی که در صفحه ناخن برای استفاده از نگین یا حلقه سوراخی ایجاد شود، ممکن است شکاف‌هایی در ناخن به وجود آورد که موجب از دست رفتن آب و افزایش شکنندگی صفحه ناخن شود.

خطر کم کردن 8 کیلو وزن در هفته

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تبلیغات نادرستی که اخیرا درخصوص برخی داروهای کاهش وزن انجام می‌شود، گفت: کم کردن 8 کیلو وزن در یک هفته که در برخی از این تبلیغات عنوان می‌شود، خطرناک است و تنها کاهش وزن هر ماه بین 2 تا 3 کیلو صحیح است.

شاهین مرآت در گفت‌وگو با فارس افزود: بجز برخی داروهای شیمیایی کاهش وزن که ثبت شده و مورد تایید علمی هستند داروهای دیگر شناسنامه‌ای ندارند، اما از برخی کشورها مانند چین و هند وارد ایران می‌شوند.

وی با تاکید بر این که برخی از این داروها حاوی شیشه و مواد مخدر هستند، تصریح کرد: می‌توان در مورد داروهایی که محتوای آنها مشخص است بحث علمی کرد، اما برخی از این داروها اصلا محتوای مشخصی ندارند و تنها با درج یک اسم تجاری روی آن به فروش می‌رسند بنابراین نمی‌توان در مورد آنها نظر کارشناسی داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها