شرکت پاناسونیک یکی از غول‌های تولید محصولات الکترونیکی ژاپن به‌تازگی رباتی تولید کرده که با استفاده از تکنولوژی 3 بعدی سر افراد را اسکن کرده سپس شامپو روی سر مشتری ریخته و با انگشتان کائوچویی (لاستیک‌مانند) خود شروع به ماساژ دادن سر و سپس شستن آن می‌کند.
کد خبر: ۳۶۴۹۵۹

این ربات توسط توهارا ناکامورا یکی از مهندسین توسعه صنایع رباتیک شرکت پاناسونیک به مردم معرفی شده است.

این ربات به‌عنوان یکی از وسایل مراقبت‌های بهداشتی جهت کمک به جامعه ژاپن است که با سرعتی زیاد به سوی سالخوردگی قدم بر می‌دارد.

مشتری روی یک صندلی که شبیه به صندلی دندانپزشکان است دراز می‌کشد. البته علاوه بر این صندلی دارای یک کاسه دستشویی است که آب و شامپو را روی سر مشتری می‌پاشد. سپس دو بازو با 16 برجستگی انگشت‌مانند به مدت 2 تا 3 دقیقه شروع به ماساژ دادن سر می‌کنند.

توسط این 16 انگشت ربات کف و شامپو روی سر را تمیز کرده و با چابکی و چالاکی بی‌نظیری همانند دستان انسان موها را آبکشی می‌کند.

دو بازوی ربات همچنان که حرکت می‌کنند شروع به اسکن 3 بعدی سر فرد کرده و اندازه و شکل سر افراد را به‌خاطر می‌سپارند تا دقیقا نیروی لازم جهت ماساژ دادن و شستن سر هر فرد اعمال شود و از این طریق فشار اضافی به سر هیچ کس وارد نشده و فرد از این‌که توسط ربات شسته می‌شود احساس آرامش‌خاطر می‌کند.

این ربات که در چند سال آینده داستان‌های زیادی در حدود آن خواهید شنید در نمایشگاه توکیو که مربوط به وسایل رفاهی و کمک‌های اجتماعی بود در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این نمایشگاه 20 هزار محصول مختلف عرضه شد که از آن جمله ویلچری که در یک موتور 3 چرخه‌ای الکتریکی جا می‌گرفت یا می‌توان آن را در اتومبیل‌های طراحی شده برای افراد معلول جاسازی کرد.

شرکت پاناسونیک همچنین یک نمونه تخت الکتریکی در این نمایشگاه عرضه کرد که قابلیت تبدیل شدن به ویلچر را داراست.

منبع: Physorg

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها