آشنایی با نقش‌ آفرینی زنان ایرانی در جریان‌ سازی علمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زنان و دختران در علم

عکس نوشت | زنانی که در قله‌های علم درخشیدند

دکتر عکاشه:

ایران جزو 10 کشور اول در علم ارتوپدی است

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت : ایران به عنوان 10 کشور اول در علم ارتوپدی است و بسیاری از بیماران از کشورهای همسایه برای درمان به متخصصان ایرانی مراجعه می کنند.
کد خبر: ۳۶۰۴۵۸

به گزارش ایرنا ، دکتر غلامعلی عکاشه امروز در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحان ارتوپدی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از متخصصان ایرانی توانایی جراحی های مفصل و زانو و ستون فقرات را با موفقیت انجام می دهند و این توانایی سبب شده بیمارانی از کشورهای شمال ایران و برخی کشورهای خاورمیانه برای درمان به ایران سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه آرتروز در زنان ایرانی در حال افزایش است ، اظهار داشت : عدم تحرک کافی و تغذیه نامناسب و چاقی در زنان ایرانی باعث ابتلا این بیماری شده که اغلب از سنین 40 تا 45 سالگی به بالا مشاهده شود.

عکاشه اضافه کرد: نظام سلامت کشور در زمینه جذب بیماران کشورهای دیگر به منظور درمان ارتوپدی آنها برنامه ‌هایی دارد و با مرکزیت و هدایت بیماران می توانند در این زمینه به جذب دانشجو و بیمار اقدام نمایند.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران آرتروز را از جمله بیماری های شایع کشور نام برد و گفت: آرتروز بیشتر شامل مفاصل اندام تحتانی است و این مفاصل به مرور فرسایش می‌یابند اما می‌توان با انجام حرکات ورزشی و جلوگیری از افزایش وزن از ابتلا به بیماری آرتروز پیشگیری کرد.

عکاشه با بیان اینکه ابتلا به آرتروز نسبت به سن و جنس متفاوت است ، افزود: آرتروز در زنان در حال افزایش است در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در ایران در دسترس نیست ولی افراد بالای 60 سال بیشتر دچار این عارضه می‌شوند.

وی درباره وضعیت پرداخت هزینه‌های درمان ارتوپدی خاطرنشان کرد: بخش‌های بیمه نسبتا خوب عمل می‌کنند البته باید تلاش شود که پرداخت بیمه‌ها افزایش یابد چرا که در حال حاضر هزینه عمل مربوط به مفصل مصنوعی 9 میلیون تومان در بخش خصوصی است که تمام این مبلغ را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت نمی‌کنند.

عکاشه گفت: در این همایش غیر از پزشکان ایرانی پزشکانی از خارج از کشور و همچنین پزشکان ایرانی مقیم خارج ، از کشورهای بلژیک ، آمریکا ،‌ سوییس ، کانادا ، آلمان ، تونس ، ‌عربستان ، مصر در این کنگره حضور دارند.

هجدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تاریخ 26 تا 30 مهرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی رایزن در حال برگزاری است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها