آرژانتین با تمام ستاره‌هایش به ژاپن باخت

تنها چند ساعت پس از آن‌که تیم ملی ایران در بزرگ‌ترین بازی تدارکاتی تاریخ فوتبالش، با 3 گل مغلوب برزیل شد، ژاپنی‌ها با یک گل آرژانتین پرستاره را شکست دادند تا کارناوالی از شادی در ورزشگاه سایتاما برپا کنند. ماریانو گونزالو، خوزه ارنستو سوسا، نیکلا بوردیسو، گابریل هاینتسه، گابریل میلیتو، مارتین دمیکلیس، آنخل فابیان دی ماریو، خاویر ماسکرانو، کارلوس ته‌وز، دیگو میلیتو و لیونل مسی 11 ستاره آرژانتینی بودند که با تصمیم سرخیو باتیستا، سرمربی راه‌راه‌پوشان، مقابل تیم آسیایی ژاپن از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند، اما آنچه در بازی اتفاق افتاد چیزی غیر از آن اختلاف سطحی بود که گمان می‌رفت میان فوتبال دو کشور وجود داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۸۹۱۲

ژاپن که در جام جهانی 2010 با بازی‌های درخشانش ثابت کرد فوتبالی فراتر از آسیا دارد، دیروز در ادامه این سیر صعودی، آرژانتین را با تمام ستاره‌هایش با یک گل شکست داد تا آلبرتو زاکه‌رونی، سرمربی ایتالیایی ژاپنی‌ها در اولین حضورش روی نیمکت این تیم شروعی رویایی داشته باشد. تنها گل این بازی را شین جی اوکازاکی در دقیقه 19 به ثمر رساند و آرژانتینی‌ها با وجود آن‌که تمام ستاره‌هایشان را در زمین داشتند و حتی در ادامه از وجود ماریو بولاتی، گونزالو هیگواین، استبان کامبیاسو و ایوان لاوزی هم استفاده کردند، باز نتوانستند بازی یک بر صفر باخته را با تساوی عوض کنند.

زاکه‌رونی 52 ساله که ماه گذشته به عنوان سرمربی ژاپن، جایگزین تاکشی اوکادا شد، پس از این موفقیت بزرگ گفت: «واقعا خوشحالم از این نتیجه، چراکه قبل از بازی به بازیکنانم گفته بودم اگر خودتان را باور داشته باشید، می‌توانید برنده این بازی باشید. پیروزی بر آرژانتین قبل از جام ملت‌های آسیا برای من واقعا مهم بود، چون چهره یک ژاپن جدید را به خوبی نمایان کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها