اعضای یک باندی که با جعل هویت نامه‌رسان پست سعی در تصیفه حساب 40میلیون تومانی با طلب‌کار خود را داشتند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۵

به گزارش ایسنا، در 18 شهریور ماه سال جاری پرونده‌ای مبنی بر شکایت فردی از دو ناشناس که به عنوان مامور اداره پست به در منازل آنان مراجعه کرده بود به پلیس آگاهی استان تهران ارجاع داده شد.

مالباخته با حضور در پلیس آگاهی درباره نحوه سرقت، گفت: روز گذشته دو مرد ناشناس با ارائه کارت شناسایی خود را مامور اداره پست معرفی کرده و یک بسته پستی را به همسرم تحویل داده و از وی امضا و اثر انگشت دریافت کردند که پس از باز کردن بسته تنها تعداد پنج عدد لامپ کم مصرف وجود داشت.

بنابر اظهارات مالباخته وی برای بررسی علت ارسال چنین بسته‌ای به اداره پست کرج مراجعه کرده که متوجه مجهول بودن این بسته شده و برای بررسی بیشتر موضوع را به ماموران نیروی انتظامی اطلاع داده است.

تحقیقات کارآگاهان برای یافتن زوایای پنهان این پرونده‌ ادامه داشت تا این‌که مالباخته با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد که فردی به نام «سجاد» با وی تماس گرفته و اذعان کرده است که در قبال دریافت 500 هزار تومان نامه‌رسان جعلی را معرفی می‌کند.

ماموران نیروی انتظامی ضمن آموزش لازم به شاکی در قرار صوری «میلاد» و «علی» را دستگیر کردند و متهمان در پلیس آگاهی اعترافات کردند که فردی به نام «محسن» به عنوان رئیس باند با مالباخته اختلاف مالی داشته و از یکی از دوستان خود که در اداره پست مشغول به فعالیت بوده، مدارک، فرم، کیف پستی، خورجین و کارت شناسایی را دریافت کرده و با دادن آموزش‌های لازم به فردی دیگر به نام «هوشنگ» آن را به مامور پست به در منزل مالباخته فرستاد تا امضا و اثر انگشت مالباخته را به دست آورد.

در پی اعترافات این افراد ماموران نیروی انتظامی شهرستان کرج با تعقیب و مراقبت «محسن» رئیس باند را دستگیر کردند.

«محسن» در بازجویی‌های ابتدا منکر هر گونه ارتباط با دستگیرشدگان شد، اما با کشف کارت شناسایی و دیگر اسناد متعلق به یکی از کارمندان اداره پست در منزل وی سرانجام لب به اعتراف گشود.

وی در اعترافات خود بیان کرد که با مالباخته شریک کاری بوده و حدود 40 میلیون تومان به مالباخته، بدهکار بوده است و با طراحی این نقشه و پس از به دست آوردن فرم‌های مربوطه پست یک برگه را به طور ماهرانه زیر فرم چسبانده که بر روی آن نوشته شده بود که مالباخته کلیه حق و حقوق خود را دریافت کرده است و بدین شیوه از همسر شاکی امضا گرفته شد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند، «هوشنگ» نیز با دریافت 50 هزار تومان خود را به عنوان مامور پست معرفی کرده که با انجام کارهای اطلاعاتی وی را نیز دستگیر کردند.

«میلاد» نیز به عنوان یکی از اعضای باند پس از این‌که با «محسن» رئیس باند اختلاف پیدا می‌کند، تصمیم‌ می‌گیرد تا در قبال دریافت مژدگانی از مالباخته، «محسن» را معرفی کند که در قرار صوری توسط کارآگاهان دستگیر شد.

مامور اصلی اداره پست نیز در ادامه بررسی‌ها توسط ماموران دستگیر شد که در بازجویی‌ها مشخص شد، وی اسناد و مدارک خود را به صورت امانت در مغازه‌ «محسن» گذاشته بود که مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اعضای این باند پنج نفره که به جعل هویت نامه‌رسان پست اقدام کرده بودند، پس از تکمیل پرونده‌ به دادسرا منتقل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها