امضای الکترونیک، خطوط ارتباطی بانک‌ها را امن می‌کند

مدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: مراحل عملیاتی شدن امضای الکترونیک در سیستم بانکی آغاز شده است و نتایج آن اوایل سال آینده مشخص می‌شود. به گزارش فارس، مهران شریفی در جمع خبرنگاران از آغاز کار پروژه امضای الکترونیک در سیستم بانکی کشور خبرداد و اظهار کرد: اوایل سال آینده اولین نتایج عملیاتی این طرح مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۸۰۲۵

وی گفت: در فضای الکترونیکی بانکی مثلا اینترنت بانک، مشتری برای دریافت سرویس و خدمات باید مورد شناسایی قرار گیرد و مشخص شود که این مشتری همان صاحب‌حساب است. وی با بیان این‌که در حال حاضر مشتریان بانکی در فضای الکترونیکی با رمزها شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: امضای الکترونیک یک روش بسیار پیچیده و امن برای شناسایی مشتریان سیستم بانکی و امن کردن خطوط ارتباطی بانک‌هاست.

شریفی ادامه داد: با ایجاد امنیت برای خطوط ارتباطی الکترونیک سیستم بانکی، هیچ فردی قادر نخواهد بود در این فضای اینترنتی پیام‌هایی را که رد و بدل می‌شود، شناسایی کند. به گفته وی، تمام پیام‌ها در این فضا به صورت رمز شده است، بنابراین امنیت سیستم بانکی در فضای الکترونیکی به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفت می‌کند.

مدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این‌که استفاده از امضای الکترونیک در سیستم بانکی ربطی به اعتبار مالی مشتری ندارد، اظهار کرد: در این سیستم فرض بر این است که اعتبار مالی مشتری بدون خدشه است و می‌خواهد از خدمات الکترونیک بانکی استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها