سرمربی برزیل، دنی آلوز، روبینیو، پاتو، الکس و سیلوا را برای بازی با ایران فراخواند

ایران ـ برزیل؛ دیداری که برای ما مجانی تمام می‌شود

در خواب هم نمی‌دیدیم که با تیم ملی برزیل بازی کنیم، اما حالا این رویا راحت‌تر از آنچه که همیشه فکر ما را مشغول می‌کرد در حال تعبیر شدن است؛ شاید 15 مهر و‌ شاید هم 17 مهر.
کد خبر: ۳۵۶۶۷۲

البته ابهامات زیادی وجود دارد درمورد این‌که تیم ملی برزیل از کجا آمد، چطور تیم ملی ایران را برای بازی تدارکاتی انتخاب کرد و چه شد که تنها در فاصله کمتر از 8 روز به زمان برگزاری این مسابقه، خبر قطعی برگزاری چنین دیدار مهمی رسانه‌ای شد. در چنین شرایطی چاره‌ای نیست جز این‌که به گفته‌های مسوولان ذی‌ربط استناد کرد، مسوولانی که به گفته خودشان تا همین یکی، ‌دو روز پیش، روحشان از بازی با تیم ملی برزیل بی‌خبر بود و حالا همه آنها طوری حرف می‌زنند که انگار انتخاب حریفان بزرگی چون برزیل، پیش پا افتاده‌ترین هدفی است که فدراسیون فوتبال در راه آماده‌سازی تیم ملی کشورمان در دستور کار خود دارد.علی کفاشیان، به عنوان بالاترین مقام حاضر در فدراسیون فوتبال دراین باره گفت: «ما برای آن‌که بتوانیم خود را به فوتبال روز دنیا نزدیک کنیم، باید برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ را در دستور کارمان قرار دهیم. به همین خاطر از حدود یک ماه پیش مذاکرات و رایزنی‌های لازم برای برگزاری یک دیدار بزرگ با یکی از قدرت‌های برتر فوتبال دنیا را آغاز کردیم که در نهایت با برزیلی‌ها به توافق رسیدیم. قطعا برگزاری بازی با تیم‌هایی مثل برزیل آینده فوتبال ایران را تضمین خواهد کرد و باعث بالا رفتن انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی می‌شود. از این رو ما به دنبال بازی با اسپانیا و دیگر تیم‌های بزرگ دنیا هم هستیم.»

کفاشیان با این وجود حاضر نمی‌شود توضیحاتی در مورد جزئیات این بازی بدهد و از خبرنگاران می‌خواهد جزئیات را از عباس ترابیان بپرسند. رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم در تشریح جزئیات این دیدار گفت: «از یک ماه قبل توسط یکی از نمایندگان رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال متوجه شدیم که تیم ملی فوتبال برزیل برای برگزاری 2 دیدار تدارکاتی به اروپا خواهد آمد و قرار است در این سفر 2 دیدار دوستانه با تیم‌های اروپایی و غیراروپایی برگزار کند. طرح این موضوع همزمان شد با سفر تیم ملی فوتبال ایران به چین و کره جنوبی. ما هم از نتایجی که تیم ملی فوتبال کشورمان در این دو دیدار دوستانه به دست آورد نهایت استفاده را کردیم و از این پیروزی‌ها و صعود چند پله‌ای فوتبال ایران در رنکینگ فیفا خرج کردیم تا برزیل را مجاب به رویارویی با تیم ملی فوتبال کشورمان کنیم.»

اگر چه ترابیان توضیح بیشتری درباره علت موافقت برزیل برای برگزاری اولین بازی دوستانه تیم ملی فوتبال خود با ایران نداد،اما بسیاری از کارشناسان چنین اتفاقی را ناشی از نزدیکی روابط سیاسی دو کشور در ماههای اخیر ارزیابی می کنند.

ترابیان انتخاب محل برگزاری این دیدار دوستانه را یکی از موانع دشوار در راه برگزاری این دیدار عنوان کرد و افزود: «برای انتخاب محل برگزاری بازی چند کشور مطرح و صاحب‌نام اروپایی را مدنظر داشتیم که متاسفانه از سوی آنها همکاری لازم صورت نگرفت. با این شرایط کشور امارات و شهر ابوظبی برای میزبانی دیدار دوستانه ایران و برزیل انتخاب شد. البته روی انتخاب ورزشگاه نیز مشکلاتی داشتیم که در نهایت ورزشگاه «محمد بن زاید» برای پذیرایی از این دو تیم انتخاب شد.»

اما بزرگ‌ترین سوالی که به محض شنیدن خبر قطعی شدن بازی تدارکاتی ایران و برزیل در ذهن‌ها ایجاد می‌شود، پولی است که فدراسیون فوتبال کشورمان باید برای بازی با تیم سوم رنکینگ فیفا و البته پرافتخارترین تیم فوتبال دنیا هزینه کند. آنچه از مذاکرات قبلی کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با تیم‌های ملی اسپانیا و آرژانتین متوجه شدیم این بود که بازی با تیم‌هایی به این بزرگی چیزی در حدود یک میلیارد تومان خرج دارد، اما ظاهرا قراردادی که برای بازی هفته آینده ایران و برزیل، میان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور منعقد شده، همچون قریب‌الوقوع بودن زمان بازی، تاحد زیادی نامتعارف است. عباس ترابیان در این باره اینگونه توضیح داد: «ما هیچ مبلغی به کنفدراسیون فوتبال برزیل پرداخت نخواهیم کرد. ما با برزیلی‌ها به توافق رسیدیم که تیم ایران به عنوان مهمان با این تیم بازی خواهد کرد و با این شرایط تمام هزینه‌های سفر و اقامت تیم در ابوظبی امارات توسط کنفدراسیون فوتبال برزیل و حامیان مالی آن پرداخت خواهد شد!»

به تعبیری این تیم ملی برزیل است که برای بازی با تیم ایران متحمل هزینه می‌شود و این موضوع، خود داستان این بازی تدارکاتی تیم ملی را عجیب‌تر می‌کند. در هر حال طبق گفته مسوولان فدراسیون فوتبال تیم ملی در یکی از روزهای 15 یا 17 مهر ماه به مصاف برزیل می‌رود که به احتمال 99 درصد تاریخ نهایی همان 15 مهر ماه است.

دیروز مانو منزس، سرمربی جدید تیم ملی برزیل، فهرست بازیکنانش را برای دو بازی تدارکاتی پیش رو که یکی از آنها مقابل ایران خواهد بود، اعلام کرد:

دروازه‌بانان: ویکتور لئوناردو (گرمیو برزیل)، جفرسون دی‌اولیویرا (بوتافوگو برزیل) و نتو (اتلتیکو پاراننزه برزیل)

مدافعان: دنی آلوز (بارسلونا اسپانیا)، ماریانو فیلهو (فلومیننزه برزیل)، آلکس (چلسی انگلستان)، تیاگو سیلوا (میلان ایتالیا)، دیوید لوئیز (بنفیکا پرتغال)، آدریانو (بارسلونا اسپانیا) و آندره سانتوس (فنرباغچه ترکیه)

هافبک‌ها: وسلی لوپز (وردربرمن آلمان)، ساندرو رانیری (تاتنهام انگلستان)، رامیرز سانتوس دوناسیمنتو (چلسی انگلستان)، فیلیپه کوتینو (اینتر ایتالیا)، لوکاس پزینی لیه‌وا (لیورپول)، جولیانو ویکتور دی پائولا (اینترناسیونال برزیل)، الیاس مندز (کورینتیانس برزیل) و کارلوس ادواردو  (رابین کازان روسیه)

مهاجمان: روبینیو (میلان ایتالیا)، الکساندر پاتو (میلان ایتالیا)، نیلمار هونوراتو داسیلوا (ویارئال اسپانیا) و آندری فیلیپه ریبره‌ریو (دینامو کی‌یف اوکراین)

سرمربی برزیل دنی آلوز، روبینیو، پاتو، الکس و سیلوا را برای بازی با ایران فراخواند.

نهمین رویارویی ایران با عمان

امروز تیم ملی کشورمان در دومین بازی خود در تورنمنت غرب آسیا به مصاف عمانی می‌رود که در اولین دیدارش، روز یکشنبه با 2 گل مغلوب بحرین شد. بحرین هم همان تیم دست و پا بسته‌ای بود که جمعه گذشته و در روز نخست بازی‌ها، با 3 گل از تیم ملی کشورمان شکست خورد.

با این حساب امشب هم باید منتظر یک پیروزی آسان دیگر از تیم ملی باشیم؛ یک پیروزی راحت و صدرنشینی در گروه. تیم‌های ایران و عمان در شرایطی امروز به مصاف هم ‌می‌روند که شرایط 2 تیم کاملا متفاوت است. تیم ایران در سال 2010 میلادی، هر 8 بازی رسمی و تدارکاتی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته؛ اما عمان نتایج چندان خوبی کسب نکرده و شکست برابر بحرین آخرین نتیجه ناامیدکننده این تیم عربی بوده است. ایران و عمان تا به حال 8 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران 5 برد، 2 تساوی و یک شکست بوده است.

آخرین بازی آنها سال 2004 برگزار شد که 2 تیم به تساوی 2 بر 2 دست یافتند. بهترین برد ایران برابر عمان 4 بر صفر بوده و تنها باری که عمان پیروز شد، برمی‌گردد به بازی‌های آسیایی بانکوک که عمان در مرحله گروهی 4 بر 2 تیم ایران را شکست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها