مورینیو در مادرید موفق خواهد بود

وسلی اشنایدر: به آینده اینترمیلان خوشبین هستم

وسلی اشنایدر این شانس را دارد که امسال به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شود. نمایش خوب او در بازیهای لیگ قهرمانان و سری آ با اینترمیلان و رساندن هلند به فینال بازی‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با گل‌های حساسی که به ثمر رساند از مهم‌ترین دلایل انتخاب احتمالی او به عنوان بازیکن منتخب سال 2010 است.
کد خبر: ۳۵۶۵۲۲

او در تازه‌ترین گفتگویش با هفته‌نامه کیکر از شرایط تازه در اینتر و تجربه کار با خوزه مورینیو می‌گوید:

شما سالی رویایی را پشت سر گذاشتید و در تابستان ازدواج کردید. خودتان را بازیکن موفقی می‌دانید؟

بله، من خودم را خوشبخت‌ترین انسان روی زمین می‌دانم.

حتی با این‌که در بازی فینال جام جهانی مقابل اسپانیا شکست خوردید و جام را ازدست دادید؟

انگلیسی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: اتفاق بد همیشه رخ می‌دهد.

اما پس ازاین بازی همه هلند را به ضد فوتبال متهم کردند.

متاسفانه همیشه بازنده متهم می‌شود، اگر آن بازی را برده بودیم همه از تاکتیک خوب دفاعی ما ستایش می‌کردند.

اما برخی معتقد بودند شما در این بازی اصول بازی فوتبال را رعایت نکردید.

ما با نهایت توانمان در این بازی ظاهر شدیم. آن خطاها بخش غیرقابل اجتنابی از فوتبال است چون درغیر این صورت با چندگل بازی را می‌باختیم.

به نظر شما هلند در آن بازی اشتباهی مرتکب شد؟

من چندان به گذشته فکر نمی‌کنم و سعی می‌کنم تمرکزم را به آینده معطوف کنم.

آیا فراموش کردن فینال جام جهانی ساده است؟

هواداران با وجود نایب‌قهرمانی از ما استقبال کردند و این لحظه بزرگی برای ما بود. هدف ما در این جام رسیدن به فینال بود و در واقع ما به هدفمان رسیده بودیم و البته قهرمانی هم می‌توانست بسیار شیرین باشد که میسر نشد.

شما در کنار دیگو فورلان، ژاوی واینیستا ستاره‌های جام جهانی بودید، اما کریس رونالدو و مسی در این بازی‌ها افت کرده بودند.

کریس رونالدو و مسی و حتی وین رونی بازیکنان بزرگی هستند اما در آفریقای جنوبی روی فرم نبودند و این بازی‌ها زمان مناسبی برایشان نبود. برای مثال در بازی آلمان و آرژانتین نتیجه عجیبی رقم خورد ولی درمقابل آرژانتینی‌ها چگونه بازی کردند و از مسی به تنهایی چه انتظاری می‌توان داشت.

آینده فوتبال را برتری کار تیمی بر خلاقیت فردی می‌بینید؟

فوتبال در گذشته، حال و آینده همیشه متکی بر بازی گروهی است و بازی گروهی در هر شرایطی در اولویت باقی خواهد ماند. یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند یک بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

همه مربیان با شیوه‌های متفاوتی کار می‌کنند و مورینیو و بنیتز با شیوه‌های مختلفی تیم را تمرین می‌دهند. مورینیو دوست نداشت بیش از حد کارهای بدنسازی انجام شود اما بنیتز یک روز قبل از بازی بدنسازی انجام می‌دهد.

حتی من که عنوان بهترین هافبک بازی‌های لیگ قهرمانان را به دست آوردم این قضیه را مدیون بازی دیگر هم تیمی‌هایم هستم.

شما حالا در جایگاه موردنظرتان در بین خط هافبک و حمله بازی می‌کنید؟

من در اوایل حضورم در اینتر چندان با دیگر بازیکنان هماهنگ نبودم ولی بعد که به عنوان بازیکن آزاد پشت مهاجم کار کردم، کاملا جا افتادم و می‌توانستم برای دیگران موقعیت‌سازی کنم.

بدون شک شما یکی از بهترین‌های هلند در جام‌جهانی بودید. دلیل این پیشرفت را در چه می‌دانید؟

من در پستی در تیم ملی بازی می‌کردم که در اینتر و رئال مادرید ظاهر شده بودم و همین موضوع اعتماد به نفس مرا بالا برده بود.

نقش خوزه مورینیو دراین میان چه بود؟

او قطعا مهم‌ترین نقش را داشت و تمامی برنامه‌های او به بهترین شکل انجام شد. با حضور او اینتر ترکیب جدیدی پیدا کرد. همه درتیم به او اعتماد داشتند و برای او احترام خاصی قائل بودند. او یک جنتلمن واقعی است و از این که اینتر او را از دست داد متاسفم. من برای همه چیز از مورینیو متشکرم و برایش در رئال آرزوی موفقیت می‌کنم و مطمئن هستم او در سانتیاگو برنابئو هم موفق خواهد بود.

درمورد مربی جدیدتان رافا بنیتز چه نظری دارید؟

در مورد او نمی‌توانم نظر قطعی بدهم چون فقط چند هفته‌ای است که با او کار کرده‌ام، اما قطعا تکرار پیروزی‌های بزرگ فصل قبل دشوار خواهد بود.

آیا سیستم کار او متفاوت است؟

همه مربیان با شیوه‌های متفاوتی کار می‌کنند و مورینیو و بنیتز با شیوه‌های مختلفی تیم را تمرین می‌دهند. مورینیو دوست نداشت بیش از حد کارهای بدنسازی انجام شود اما بنیتز یک روز قبل از بازی بدنسازی انجام می‌دهد.

سیستم بازی اینتر تفاوت اساسی خواهد کرد؟

تصور نمی‌کنم این چنین باشد. با توجه به این‌که نفرات تیم تغییر چندانی نداشته‌اند نباید انتظار اتفاق تازه‌ای در تیم را داشته باشیم.

همه تیم‌های بزرگ اروپا با همان مربیان سابق به کار ادامه می‌دهند و فقط اینتر و رئال مادرید هستند که مربیانشان را تغییر داده‌اند.

بله من هم قبول دارم که طرز تفکر مربی جدید کاملا بر تیم و شیوه کار آن تاثیر می‌گذارد و باید ببینیم در اینتر چه شرایطی ایجاد می‌شود. من به آینده تیم کاملا خوشبین هستم.

شما در فصل قبل تمامی جام‌های ممکن را تصاحب کردید. در ابتدای فصل انتظارات از شما بالا نیست و این موضوع کار شما را سخت نمی‌کند؟

اگر تیمی به دنبال افتخارات تازه باشد نباید به پیروزی‌های قدیمی فکر کند چون با این شیوه به جایی نمی‌رسد بلکه ما باید همچنان همان روحیه تهاجمی‌مان را حفظ کنیم.

بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان را چگونه می‌بینید؟

در فصل قبل در ابتدای راه هیچ‌کس روی ما حسابی باز نکرده بود اما در پایان راه ما جام قهرمانی را به دست آوردیم. اما این بار حفظ این قهرمانی مشکل خواهد بود.

حریفان جدی امسال ما همان تیم‌های بزرگ سال قبل هستند. اول از همه بارسا و بعد هم بایرن مونیخ و البته چلسی.

آیا وردربرمن را خطری برای اینتر می‌دانید؟

برمن چند سالی است که در بازی‌های لیگ قهرمانان حضور دارد و از تیم‌هایی است که بازی تهاجمی را انجام می‌دهد و بازی مقابل آنها برای ما آسان نخواهد بود.

پس از حضور کلاوس یان هونتلار در شالکه می‌توان گفت نیمی از تیم ملی هلند در بوندس لیگا بازی می‌کنند. احتمال دارد زمانی شما هم در آلمان بازی کنید؟

چراکه نه؟ در حال حاضر شرایط خوبی در اینتر دارم اما بوندس لیگا یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های اروپا است و تیم‌های خوبی در آن حضور دارند.

منبع: هفته نامه کیکر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها