شرکتها و سازمان های غیرضروری از تهران خارج می شوند

در جلسه علنی دیروز شورای شهر ، لایحه مجوز اخذ عوارض جلوگیری از فعالیت های غیرضروری به منظور خروج شرکتها و سازمان های غیرضروری از تهران تصویب شد.
کد خبر: ۳۵۵۵۲
به گزارش خبرنگار ما ، شهردار تهران در خصوص این لایحه که از سوی شهرداری به شورای شهر ارجاع شده ، در جلسه دیروز گفت : بسیاری از سازمان ها، شرکتها و مجموعه های اداری تجاری که حوزه کار آنها تهران نیست ، با حضور در تهران موجب افزایش مشکلات و هزینه های شهری می شوند. دکتر محمود احمدی نژاد با تاکید بر این که براساس برآورد اولیه ، حدود 1500شرکت با چنین شرایطی در تهران فعالیت می کنند، افزود: حضور این شرکتها در تهران موجب تحمیل بار ترافیکی ، آلودگی هوا و سایر مشکلات است . وی تاکید کرد: در این خصوص طی نامه ای به رئیس جمهوری از ایشان خواسته شد که ترتیبی داده شود تا مرکزیت این شرکتها از تهران خارج شود. همچنین در جلسه دیروز با تصویب طرح اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ، این طرح برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

35 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

امیررضا واعظی آشتیانی ، خزانه دار شورای شهر در جلسه دیروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به 35هزار هکتار بافت فرسوده در کشور و سهم 2200هکتاری در تهران اظهار کرد: اگر هرچه زودتر و بدون فوت وقت با تدابیر لازم و همکاری تمامی سازمان های مربوط به داد بافتهای فرسوده نرسیم ، یقینا با فاجعه ای عظیم تر از بم مواجه خواهیم شد و آنگاه کوتاهی ها ، کم کاری ها و بهانه های رنگارنگ قابل توجیه نخواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها