مصاحبه اختصاصی «جام‌جم» با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری

گفت‌وگوهای دینی، پادزهر معضلات جوامع بشری

رئیس‌جمهور: اهانت به قرآن اهانت به همه ادیان بود

هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا، همچنان با واکنش مقامات و مردم در سراسر ایران و جهان روبه‌روست. در ادامه این واکنش‌ها، روز گذشته بازارهای برخی شهرهای مهم ایران همگام با بازار بزرگ تهران تعطیل شد و کسبه بازار در محکومیت این اقدام موهن با تعطیلی دو ساعته مغازه‌های خود و تجمع در مساجد، خشم خود را نسبت به عمل بی‌شرمانه استکبار جهانی نشان دادند.
کد خبر: ۳۵۳۷۸۸

بر این اساس، روز جمعه نیز تظاهرات سراسری در محکوم کردن توهین به قرآن در سراسر کشور پس از نماز جمعه در تمامی شهرها و استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

سازمان بسیج مستضعفین هم در بیانیه‌ای خواستار حضور همه مردم در این تظاهرات سراسری شده است.

توهین به قرآن، توطئه صهیونیستی است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در آمریکا، آن را توطئه صهیونیستی دانست.رئیس‌جمهور روز گذشته در دیدار پاتریارک ماردنخای چهارم رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری گفت: اگرچه این توطئه طراحی بسیار پیچیده‌ای دارد، ولی بدون تردید شکست خورد و تبعات آن به طراحان این توطئه باز خواهد گشت.رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به توهین به کتاب آسمانی مسلمانان در آمریکا گفت: این اقدام توهین‌آمیز فقط علیه مسلمانان نیست بلکه توهین به کل بشریت و همه پیروان ادیان الهی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پشت صحنه این ماجرا، صهیونیست‌ها هستند که هیچ دینی ندارند و صرفا یک گروه سیاسی نژادپرست هستند که به دروغ ادعای پیروی از حضرت موسی(ع) را دارند، در حالی که حضرت موسی جز به مهربانی و عدالت دعوت نکرد.رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که صهیونیست‌ها از این‌که در سراسر دنیا مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در حال نزدیکی و پیوند با یکدیگر هستند دچار ناراحتی و اضطراب شده‌اند، تصریح کرد: اقداماتی از قبیل اهانت به کتب آسمانی نشان می‌دهد که دشمنان دین به آخر خط رسیده‌اند و در آینده‌ای نزدیک پیروان همه ادیان الهی با هم پیوند خواهند خورد؛ چرا که جهان نیازمند حقیقت دین، یعنی یگانه‌پرستی، عدالت و محبت است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که همگان باید توهین به قرآن کریم را محکوم کنند، افزود: بدون تردید اگر دشمنان دین فرصت پیدا کنند حتی کلیساهایی که در آمریکا معنویت واقعی را ترویج می‌کنند، تخریب خواهند کرد.

نامه بت‌کلیا به رهبر انقلاب

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان هم در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، همگامی آشوریان با خیزش جهانیان علیه صهیونیسم و استکبار جهانی در پیروی از فرامین معظم‌له را اعلام کرد. به گزارش فارس، یوناتن بت‌کلیا در نامه خود به رهبر فرزانه انقلاب نوشته است: آشوریان مسیحی که از بدو اسلام همواره در کنار برادران مسلمان خود در کشورهای منطقه بویژه ایران، عراق، لبنان، سوریه و ترکیه بر مبنای توحید الهی و پیام‌آوران حضرت حق خون وحدت و محبت در رگ‌هایشان ساری و جاری بوده، با اعلام انزجار از اعمال ضد الهی و دینی، حمایت خود را از خیزش جهان بشریت بویژه مسلمانان جهان در محکومیت صهیونیسم و استکبار جهانی اعلام کرده و همواره خود را با ملت ایران و اوامر رهبر معظم در این نهضت همگام می‌دانیم.

توهین به قرآن اهدافی را دنبال می‌کند

غلامعلی حدادعادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز اهانت به قرآن کریم به بهانه واقعه 11 سپتامبر توسط آمریکا را محکوم کرد و گفت: آنها برای اهانت به مقدسات مسلمانان اهدافی را دنبال می‌کنند که یکی از آنها واداشتن مسلمانان به عکس‌العمل‌های مشابه و آغاز جنگ بین مسلمان و مسیحی است.وی با بیان این که این جنگ، همان جنگ صلیبی است که قبلا هم به آن دامن زده بودند، تصریح کرد: ما می‌دانیم که در گذشته نیز در جهان اسلام توطئه‌های زیادی برای ایجاد دشمنی میان شیعه و سنی به کار گرفته می‌شده و امروز نیز قصد دارند همین توطئه را در مقیاس دیگری به زمینه‌ای برای جنگ میان مسلمان و مسیحیان مبدل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها