گروه ششم فصل جدید مسابقات فوتبال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، رقابتی که از 23 شهریور به راه می‌افتد، محل رجعت خاطرات قدیمی و بازگشت برخی نامداران به تیم‌های سابق‌شان و خلق حوادثی ویژه است. در گروهی که چلسی، مارسی، اسپارتاک مسکو و زیلینا همدسته شده‌اند دیدیه دشان در مقام سرمربی مارسی به استمفورد بریج، جایی که پیشتر بازیکن چلسی بود برمی‌گردد.
کد خبر: ۳۵۳۵۳۶

دیدیه دروگبا گلزن برتر پیشین مارسی بعد از 6 سال چشم و چراغ بودن در چلسی و در شروع هفتمین فصل حضورش در آنجا، سری به باشگاه قدیمی‌اش می‌زند و یک بار دیگر ولودروم را خواهد دید که این اتفاق بعد از انتقال این مهاجم 33 ساله ساحل‌عاجی به لندن در ابتدای تابستان سال 2004، برای اولین بار روی می‌دهد.

مارسی باید با اسپارتاک مسکو، تیمی که در فصل 91 ـ 1990 آن را در نیمه‌نهایی حذف کرد، از نو روبه‌رو شود و زیلینای اسلواکی با این که نخستین شرکتش در جام قهرمانان قاره را تجربه می‌کند، اما در سال 2003 یک بار دیگر با چلسی مواجه شده بود.

دیوید بارنارد یکی از مدیران ارشد چلسی در قبال تمام این حالات و احتمال‌ها می‌گوید: «باید راضی باشیم زیرا احتمال داشت در گروهی بسیار دشوارتر قرار گیریم.

در عین حال پیشینه و حکم عقل به ما می‌گوید در این جام هیچ مسابقه‌ای را آسان نشمریم زیرا تیم‌ها همگی مصمم‌ هستند و هر اتفاقی متصور است. ما قبلا هم با مارسی بازی کرده و دشواری‌های زیادی را متحمل شده‌ایم.

دشان این تیم را دوباره مطرح کرده و قطعا جنگندگی را که همیشه سلاح اصلی او بوده به این تیم بازگردانده است. برای دروگبا نیز بازگشت به تیم محبوب سابقش حتما خاطره‌ساز خواهد بود و شاید بر بازی او تاثیر بگذارد. ما به اندازه کافی سفر به مسکو داشته‌ایم تا بدانیم آنجا چه چیزهایی انتظار ما را می‌کشد.

زیلینا نیز به‌رغم ناشناس بودن برای اهالی فوتبال قاره برای ما تیمی اینچنین نیست و یک بار در مرحله مقدماتی این جام با زیلینا بازی کرده‌ایم.»

ژان‌کلود داسی‌یر رئیس مارسی نیز می‌گوید:‌ «شاید برای ما جالب‌ترین اتفاق بازگشت ولو چند ساعته دروگبا به ولودروم باشد. البته ما می‌دانیم که چلسی با او و یا بدون او حریفی بزرگ است و دو بازی رفت و برگشت ما با آنها توجه فوق‌العاده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. از آنجا که بر این باوریم توان ما از زیلینا و اسپارتاک بیشتر است، قاعدتا باید همراه با چلسی از این گروه بالا برویم ولی در عین حال نباید به خاطر وجود چنین باوری از تلاش خود کم کنیم و دچار غرور و سهل‌انگاری شویم زیرا در این جام هر مسابقه‌ای سختی‌های خاص خودش را دارد.»

نیکیتا باژه‌نوف مهاجم اسپارتاک مسکو اعتقاد دارد بازی با چلسی در عین قدرت فراوان حریف یک واقعه عالی برای تیمش خواهد بود و باید به خاطر آن شادمانی کرد. او می‌گوید: همگان چلسی را بخوبی می‌شناسند و ما این دلیل و انگیزه اضافی را هم به خاطر حضور یک هموطن‌مان ـ یوری ژیرکوف ـ در استنفورد بریج حس می‌کنیم.

مارسی نیز از باشگاه‌های معروف اروپا است و از آنها هم اطلاعات زیادی داریم. ما با آنها در اوایل فصل 2008 مسابقاتی داشتیم. از زیلینا چیز زیادی نمی‌دانم. اما همین که از مراحل دشوار مقدماتی عبور کرده و به نقطه کنونی رسیده، نشانگر قدرت این تیم است. در این جام هیچ دستاوردی آسان حاصل نمی‌آید.

چاره کار ما جنگ و تلاش هرچه بیشتر و نشستن در انتظار حوادث است و فکر نمی‌کنم صعود یک رویداد کاملا برای ما غیرممکن باشد.

پاول هاپال مربی زیلینا نیز به نوبه خود می‌گوید: در گروه سختی افتاده‌ایم اما دو بازی‌مان با چلسی مورد توجه عظیم هواداران قرار خواهد گرفت و تجربه‌ای ویژه برای تیم خواهد بود.

دلم می‌خواست با یکی از دو غول فوتبال اسپانیا (رئال مادرید و بارسلونا) روبه‌رو شویم اما این رویا تحقق نیافت. ایرادی ندارد، مسابقات دیگرمان نیز مهم و جذاب خواهد بود. در مورد احتمال صعودمان نمی‌توانم حرفی بزنم اما ما برای جنگیدن تا آخرین لحظه مهیا هستیم.

Uefa.com / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها