مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش‌ با اعلام خبر آغاز تولید برنامه‌های نمایشی در شبکه هفت، از همکاری با هنرمندانی چون سیروس حسن‌پور، بهروز بقایی، پرستو گلستانی، محمد صالح علاء، فرهاد آییش و داریوش مودبیان خبر داد. اسرافیل علمداری در تشریح این برنامه‌ها گفت: نمایش «هفت حرف حساب» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و بازیگری بهروز بقایی، پرستو گلستانی، کارگردانی هنری رامین ناصر‌نصیر و فرهاد آییش به صورت قطعه‌های کوتاه نمایشی تولید می‌شود. وی افزود: نمایش «منصور و منصوره» به کارگردانی و نویسندگی محمد صالح علاء نیز در حال نگارش است. همچنین برنامه «ساده مثل زندگی» برای جوانان به کارگردانی و نویسندگی ربیعی تولید می‌شود که بیشتر به مباحث روان‌شناسی می‌پردازد.
کد خبر: ۳۵۰۶۸۱

وی گفت: برنامه «باران رحمت‌»، قطعه نمایشی است که براساس آیات قرآنی شکل می‌گیرد و به تهیه‌کنندگی سپهرین و نویسندگی نازنین فراهانی تولید می‌شود. مستند داستانی «قاصدک‌ها» نیز براساس داستان ریز‌علی خواجوی در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای به صورت مستند داستانی تدوین می‌شود. نویسندگی و کارگردانی این مستند نیز توسط سیروس حسن‌پور انجام می‌شود. علمداری با اشاره به برنامه‌ای دیگر به کارگردانی صدرالدین شجره و لیلا برخورداری، اظهار کرد: این برنامه به جنبه‌های روان‌شناسی ادبیات دراماتیک می‌پردازد و به صورت بحث و گفتگوی روان‌شناسی و یک بخش تله‌تئاتری تولید می‌شود. وی افزود: این برنامه به تهیه‌کنندگی احمد آسوده و در بخش تله‌تئاتر‌ها نیز بازی بازیگرانی همچون پردیس افکاری، صدرالدین شجره، لیلا برخورداری، مهتاج نجومی، اکبر رحمتی و داریوش مودبیان ساخته می‌شود.

وی گفت: «قصه، مثل، عروسک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی لطفی به قصه‌ها و مثل‌های قدیمی به شکل عروسکی می‌پردازد. همچنین «عسلک معلم کوچک» نیز برنامه‌ دیگری است که برای کودکان در حال تولید است. این برنامه عروسکی نمایشی ـ ترکیبی است و عزت‌الله پروازه کارگردانی آن را به عهده دارد. علمداری در ادامه‌ معرفی برنامه‌های شبکه آموزش، گفت: برنامه دانش معماری شهرسازی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسن علی اربابی هم سعی در ارائه الگو‌های درست شهرسازی دارد. وی ادامه داد: برنامه دوربین مخفی نیز به کارگردانی حمیدرضا درخشان در حال تولید است که سعی شده در آن با حفظ کرامت انسانی و احترام به مردم، لحظات خوشی را برای بینندگان فراهم شود. مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش ادامه داد: برنامه لذت آموختنی، به تهیه‌کنندگی داریوش ربیعی و کارشناسی و اجرای مرتضی جدی‌آرانی، مباحث فیزیک را به شکل کاربردی به دانش‌آموزان و جوانان نشان می‌دهد. برنامه «صفر و یک» نیز به مسائل دنیای رایانه‌ می‌پردازد و به تهیه‌کنندگی مجید یوسفی تولید شده است.

وی گفت: «گل‌آموز» برنامه‌ای است ویژه کودکان که به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و اجرای مهرداد نظام‌آبادی و سارا روستا‌پور تولید می‌شود. «مسیر برتر» نیز برنامه‌ای است به کارگردانی حمیدرضا یعقوبی ویژه معرفی رشته‌های کنکور که به شکل مجزا معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها