کارمندان سبد کالای ویژه ماه رمضان دریافت می‌کنند

رئیس ستاد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان از توزیع سبد کالا ویژه کارمندان دولت در این ماه خبر داد. سید جواد تقوی دیروز به خبرنگاران گفت: این سبد شامل برنج، شکر و روغن است که توزیع اقلام آن از 2 روز گذشته میان عاملان توزیع در استان‌ها از جمله اتحادیه‌های امکان، فروشگاه‌های فرهنگیان و اتکا آغاز شده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۸۹

وی با بیان این‌که توزیع مواد پروتئینی بویژه گوشت مرغ و گوشت گوسفندی و گوساله نیز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت از مصرف‌کنندگان خواست برای تامین نیازهایشان بتدریج به مراکز توزیع مراجعه کنند.

تقوی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توزیع مواد پروتئینی در استان‌ها از طریق واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در تهران علاوه بر این واحدها در میادین میوه و تره‌بار شهرداری صورت می‌گیرد. وی افزود: در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های عرضه کالا نیز که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، کالاهای پرمصرف در ماه رمضان عرضه می‌شود. تقوی‌ افزود: همچنین گوشت گرم گوسفند و گوساله منجمد نیز در قالب طرح تنظیم ماه مبارک رمضان به ترتیب هر کیلوگرم 125 و 62 هزار ریال به فروش می‌رسد.معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره شبکه توزیع نیز گفت: ‌میادین اصلی میوه و تره‌بار،‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی مراکزعمده توزیع مواد پروتئینی هستند.

تقوی با بیان این‌که با هرگونه اجحاف از سوی برخی فروشندگان همزمان با عرضه مواد پروتئینی برخورد شدید می‌شود، از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق 124 به ستادهای خبری سازمان‌های بازرگانی سراسر کشور اطلاع داده تا موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

گوشت مرغ گرم از امروز با قیمت تعادلی

در همین حال، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی گفت: براساس 2 تفاهمنامه امضا شده با اتحادیه‌های تولیدکنندگان ، از امروز گوشت مرغ گرم با قیمت هر کیلوگرم 2900 تا 3 هزار تومان در شبکه‌های توزیع زیر نظارت سازمان‌های بازرگانی در سراسر کشور عرضه می‌شود.

محمدعلی ضیغمی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تشریح جزئیات تنظیم بازار ماه مبارک رمضان افزود: 2 اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در قالب این تفاهمنامه متعهد شده‌اند همه تولید خود را در اختیار شبکه توزیع تحت نظارت سازمان‌های بازرگانی قرار دهند.

وی با بیان این‌که قرار است این اتحادیه‌ها روزانه فقط 500 تن مرغ تولیدی خود را در اختیار بازار عرضه استان تهران قرار دهند، گفت: در کنار عرضه مرغ گرم به میزان تقاضا، مرغ منجمد هم با قیمت هر کیلوگرم 2650 تومان از طریق اتحادیه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار عرضه خواهد شد.

ضیغمی افزود: براساس برآورد تقاضا، کمبودی در تولید وجود ندارد اما تابستان هر سال به دلیل گرمای هوا و تلفات مرغداری‌ها، بازار دچار نوسان می‌شود.

وی گفت: افزایش تقاضا به دلیل ورود به ماه مبارک رمضان این نوسان را تشدید می‌کند.معاون وزیر بازرگانی درباره گوشت گوسفندی و گوساله هم گفت: تقاضای گوشت قرمز بیشتر از تولید است و برخی مباشران با مجوز سازمان دامپزشکی کشور تلاش می‌کنند این کسری را از طریق واردات تامین کنند.وی افزود: این روزها هفته‌ای 3 هزار تن گوشت منجمد گوساله با قیمت هر کیلوگرم ـ 6 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

ضیغمی با بیان این‌که سبد ویژه کالایی شامل برنج، قند و شکر، روغن و مرغ با قیمت تعادلی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه بازرگانی داخلی 2 وظیفه تنظیم بازار و نظارت، تعریف و برنامه ریزی شده است.

جشنواره عرضه مستقیم محصولات غذایی

وی همچنین با بیان این‌که عرضه مستقیم محصولات غذایی در قالب جشنواره از دهم مرداد پیش بینی شده است، گفت: این جشنواره با هماهنگی و همکاری اتحادیه‌های تعاون روستایی و شورای اصناف در استان‌ها برگزار خواهد شد.معاون وزیر بازرگانی با بیان این‌که کالاهای این جشنواره با 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت بازار، عرضه خواهد شد، افزود: در این نمایشگاه‌ها ؛ محصولات کشاورزی، غذایی و صنایع تبدیلی که در ماه مبارک رمضان پرتقاضاست، شامل خرما، میوه و تره بار، خشکبار، حبوبات، زعفران، برنج، چای، زیتون، غلات، شیر، لبنیات، عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی عرضه می‌شود.ضیغمی از تشکیل ستادی در معاونت بازرگانی داخلی برای دوره ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این ستاد، بخش‌های نظارتی و هم بخش‌های تنظیم بازار را به صورت پایدار، هدایت می‌کند.

وزارت بازرگانی هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان با افزایش تقاضا برای برخی مواد خوراکی، اقداماتی را برای تنظیم بازار برخی محصولات که در این ایام با افزایش قیمت مواجه می‌شود، انجام می‌دهد که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم با همکاری اصناف و توزیع سبد کالایی برای کارمندان از این نوع است هرچند این اقدامات برای بسیاری از دهک‌های درآمدی پاسخگوست اما برخی از دهک‌های پایین درآمدی که نه کارمند به حساب می‌آیند که از سبد کالایی استفاده کنند و نه قادرند حتی با قیمت‌های تخفیف داده شده در نمایشگاه‌ها اقدام به خرید کنند، در انتظار اعلام کالابرگ‌هایی هستند که اعلام آن ماه‌هاست به تاخیر افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها